Вік плащаниці перерахують
Лабораторія радіовуглецевого аналізу Оксфордського університету (Oxford University Radiocarbon Accelerator Unit, ORAU) проведе заново дослідження Туринської плащаниці з тим, щоб уточнити час її походження. Як зазначає lenta.ru, посилаючись на газету The Telegraph, саме ORAU 1988 року оголосила про те, що плащаниця — пізня фальсифікація XIII—XIV століть. Тепер вчені розраховують скорегувати свої висновки. Результати їхнього дослідження буде оприлюднено на каналі Бі-Бі-Cі в неділю на Великдень, 23 березня (за григоріанським календарем).
Професор Крістофер Ремзі, який очолює ORAU, пояснив мету проекту: двадцять років тому калібрування результатів радіовуглецевого аналізу було менш точним, до того ж, зараз у розпорядженні вчених є більше відомостей про те, як поводиться ізотоп С14 в атмосфері. Більше того, не виключено, що для дослідження було отримано більш пізні шматки тканини — «латки». Проте, на думку Ремзі, малоймовірно, що нові результати радикально відрізнятимуться від старих, але все ж їх варто перевірити. Річ у тім, що 1988 року незалежне датування плащаниці здійснювали відразу три визнаних у всьому світі інститути: ORAU, університет Арізона, Швейцарський федеральний технологічний інститут у Цюріху. Різниця дат становила від 1260 до 1390 років нашої ери, в результаті, єдиної думки з приводу віку плащаниці так і не існує.
У документальному фільмі на Бі-Бі-Сі передбачається не тільки озвучити більш точне датування, але й докладно висвітлити історію так званих Константинопольської та Єрусалимської плащаниць, які, ймовірно, є однією і тією ж реліквією, відомою як Туринська плащаниця.
Джаз і піраміди
Концертом біля підніжжя пірамід розпочалося багатоденне турне Єгиптом американського джаз-оркестру Smithsonian. 18 музикантів з різних штатів США привезли в Єгипет не тільки класичні джазові композиції, але і запальні танці, які викликали особливе захоплення єгипетської публіки, передають РІА «Новости». Створений при Національному Музеї історії США оркестр Smithsonian називають охоронцем традицій джазу. Музиканти оркестру, який виконує композиції класиків джазу різних часів, вважають своїм головним завданням популяризацію цього напряму музики. За тріумфом американських джазменів біля пірамід прийшов приголомшливий успіх у Каїрській та Александрійській операх. Оскільки місць для всіх охочих потрапити на концерт не вистачило, адміністрація Каїрської опери пішла на безпрецедентний крок — дозволила глядачам спостерігати за шоу, стоячи в проходах. Організатори турне вирішили, що всі прибутки від концертів зірок джазу в Єгипті підуть на утримання і лікування єгипетських дітей-інвалідів. Музиканти світу вважають за честь виступити на майданчику перед єдиним із семи Чудес Світу, яке дійшло до наших днів у цілості. За різних часів тут виступали французький музикант Жан-Мішель Жар і британський співак Стінг, німецький рок-гурт Scorpions і поп-діва Шакіра. Одним iз перших джазових музикантів, що виступили в Гізе, став великий Луї Армстронг.
Сердючка пішла в народ
У Києві популярний режисер Семен Горов зняв новий кліп Вєрки Сердючки (Андрія Данилка). Він називається «До, ре, мі». За сюжетом гламурна екс-провідниця та співачка почула від шанувальників, що армія її фанів почала рідшати, тобто англомовні пісні Вєрки не розуміє простий народ. Сердючка вирішує зайнятися «лікнепом», донести свої творчі пісенні пошуки до людей, і йде в народ (хоча правильніше було б сказати, що зірка поїхала до фанів на раритетному авто радянської епохи — «Чайці»). Першими вона вирішила підкорити бакинців... «Чому маршрут вибрано до Баку»? — запитали співачку й отримали «зіркову» відповідь: «А мені просто так хочеться»!