Імітатори чорної кішки в темній кімнаті
У Києві Центр сучасного мистецтва (колишній — Сороса) представляє серію експозиційних проектів, який розпочався виставкою «Ціннізм» у Рильському провулку, 10. Куратори Людмила Мацюк та Надія Пригодич, учасники — традиційні для усіх київських виставок сучасного мистецтва, їхні роботи, а що важливіше, ідеї — також. Завдяки такій повторюваності організатори зробили реальну заявку визнання київського contemporary art, як цілком окремого експозиційного жанру, який не варто плутати з тим, що називають contemporary art у світі, вважає кореспондент «Дня» Леся ГАНЖА . Ознаки київського жанру, це передусім, презумпція хибно зрозумілої елітарності («хто не зрозумів — той дурень»), яка проявляється, як відсутність ясної ідеї експозиції, візуальної виразності об'єктів та кучерявої мови прес-релізів, яка імітує стиль французьких культурологів-постмодерністів. Завуальованість творчих думок, що дедалі більше нагадує пошук чорної кішки у темній кімнаті, дає організаторам широке поле для активності і неабияку продуктивність — принаймні «Ціннізм» більше скидався на цинічне групування експозиції за принципом «що в кого є». Сумно тільки, що в прес-релізі це заявлено як «новий підхід».
Гроно винограду в стилі бароко
У галереї «Неф» Національного Києво-Печерського історико- культурного заповідника за підтримки посольства Республіки Хорватії в Україні відкрилася персональна виставка одного з кращих українських іконописців Юрія Нікітіна. Тема виставки — відстеження культурологічних паралелей історичного шляху розвитку Хорватії й України. Вже четвертий рік поспіль Художня співдружність хорватської області Меджимур'є проводить у старовинному місті Чаковець свято мистецтв, ім'я якому дало прізвище видатного представника хорватського аристократичного роду Ніколи Зрінські (XVI в.). Щорічно мерія Чаковця запрошує взяти участь у фестивалі зарубіжних художників. Цього року Юрій Нікітін удостоївся честі першим з українських живописців взяти участь у програмі «Зрінські». Враження, пов'язані з природою Хорватії, спілкування з її гостинними мешканцями, вивчення архітектурних та історичних пам'ятників Меджимурського краю спонукало художника до створення полотен у стилі українського бароко, котрі відобразили період, коли слов'янське мистецтво стало активно впроваджувати філософію й форми західної традиції. Назва виставки — «Хорватське гроно» — навіяна образом виноградного грона, символом достатку Землі, повідомляє Леонід ТЕЛЕНКОВ , «День».
Центр Івано-Франківська усіяний парковою скульптурою
Півтора десятки творів паркової скульптури нині прикрашає центральну частину Івано-Франківська. Їх виготовили і передали в дарунок місту під час міжнародного симпозіуму скульптури, котрий недавно відбувався на Прикарпатті, українські митці. Велику спонсорську допомогу в проведенні цієї акції — утримання учасників симпозіуму, забезпечення скульптурною сировиною і т. ін. — надали місцеві бізнесові структури, повідомляє Петро ПАРИПА .