Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Коротко / КУЛЬТУРА

21 грудня, 2011 - 00:00

Iнсталяція «Стів Джобс. Погляди мільйонів» — лідер продажів арт-ярмарку в Маямі

Портрет Стіва Джобса, створений американським художником Девідом Датуною, було продано за 210 тисяч доларів під час міжнародного арт-ярмарку «Scope Miami», що пройшов у Маямі (США). Інсталяція Девіда Датуни стала однією з найдорожчих робіт ярмарку, який цього року проходив водинадцяте. Портрет на арт-ярмарку представила українська галерея Mironova Gallery у співпраці з KIWI Arts Group (США) і Global Art Group (США). Юрій Вакуленко, директор Київського національного музею російського мистецтва: «Девід Датуна цікавий не лише як талановитий художник, але і як особистість епохи глобалізації, людина, яка завжди залишається на хвилі останніх тенденцій у мистецтві і в суспільстві в цілому. Його інсталяція «Стів Джобс. Погляди мільйонів» є яскравим прикладом актуального сучасного мистецтва». Інсталяція, створена Девідом Датуною спільно з американо-китайським художником Олексієм Гуфенг Чао, є продовженням серії портретів ключових осіб сучасності, виконаних в унікальній авторській техніці. Під шаром із понад тисячі оптичних лінз вимальовується портрет Стіва Джобса — епохальної особистості сучасності, створений із безлічі мініатюрних зображень Айн Ренд, всесвітньо відомого філософа і творця теорії об’єктивізму. До речі, праці Айн Ренд, які оспівують капіталізм, слугували одним із джерел натхнення для Джобса, а ключовий роман письменниці «Атлант розпрямив плечі» був його настільною книгою. У своїй роботі Девід Датуна задається питанням про значення особистості Стіва Джобса в сучасному світі? Використовуючи проникливий погляд героя роботи, автор спробував проникнути в душу Стіва Джобса і дізнатися, що ж рухало ним за життя.

Мандрівки місцями та творами Шевченка

В Українському фонді культури відкрилася персональна виставка черкаської художниці Надії Никифорової. Експозицію складають праці з циклу «Послання», відправною точкою для створення якого стала мандрівка Шевченківськими місцями. Кожну з картин побудовано незвично: крізь головне зображення проступають сюжети, які доповнюють і коментують її, — так, на портреті Кобзаря виникають найважливіші епізоди його життєпису. В інших роботах прочитуються передісторії та продовження основного сюжету, спогади про творчість Шевченка-художника, цитати з його творів. При цьому композиція картин підкреслено музикальна. Думка про синтез мистецтв (малярство — література — музика) цілком логічна, тим більше, що Надія Никифорова — художник театру. Картини циклу пов’язано між собою — «Причинна», триптихи «Гайдамаки», портрети Тараса Григоровича, які ведуть між собою діалог. Інколи зв’язок між роботами виявляється тоншим і несподіванішим — так, «Катерину» продовжує «Наймичка» і завершує «Марія», повідомляє Оксана ЛАМОНОВА.

Три дні джазу в Тернополі

Ушосте у місті відбувся Міжнародний джазовий фестиваль Jazz Bez. Його учасники приїхали зі Львова, Канади, США, Польщі, Австрії. Загалом виступили шість відомих гуртів: секстет учасника львівського джаз-клубу саксофоніста Михайла Балога; Levity — тріо досвідчених польських музикантів; патріархи українського джазу «Дзиґа джаз-квінтет»; гурт зі США Tarbaby; дует Бреда Террі і польського піаніста-віртуоза Йоахіма Менцеля; гурт EL GRECO — унікальне поєднання джазу, електроніки та поезії. Концерти відбувалися одночасно у 13 містах України та Польщі. «Музиканти відіграли на нашій сцені і їдуть далі, а до нас приїжджають з іншого міста, — каже один з ініціаторів фесту Григорій БУРБЕЗА. — За шість років існування Jazz Bez у Тернополі вже сформувалося певне коло поціновувачів джазу». Досвідчений американський кларнетист-імпровізатор Бред Террі приїхав до України вперше: «Мій колега піаніст Йоахім Менцель казав, що публіка в Україні найкраща. Я переконався, що він має рацію». Великий майстер джазової музики не вміє читати ноти і ніколи не ходив до музичної школи. У дитинстві він так захопився композиціями джаз-кларнетиста Бені Гудмена, що мама була змушена купити йому кларнет. «Зі мною провели три заняття — вчили, як грати на цьому інструменті, я подякував і все... Решту життя я присвятив музиці. Граю на слух. Джаз для мене — єдина справжня міжнародна мова», повідомляє Тамта ҐУҐУШВІЛІ.

Газета: 
Рубрика: