Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Максимуз» Iгоря Завадського

20 березня, 2008 - 00:00
IГОР ЗАВАДСЬКИЙ

Нещодавно відомий музикант організував концерт «Музика для здоров’я» та презентував альбом.

Нова робота Ігоря Завадського вийшла під назвою «Максимуз». Це сьомий альбом у дискографії артиста, який вразив різножанровістю — класика, джаз, естрадна, народна та сучасна музика — у виконанні не лише самого Завадського, а його колег-акордеоністів з України, Білорусі, Сербії та Італії. Одночасно з альбомом виданий DVD-диск «Київський акорд». У квітні акордеоніст вирушає на гастролі до Франці.

Альбом «Максимуз» (компакт-диски та аудіокасети), який складається з двох частин, має найбільшу тривалість звучання в порівнянні з попередніми альбомами Завадського. На диску Ігор виступив як в ролі соліста, так і продюсера. На першому «Максимузi» записано 11 творів у сольному виконанні музиканта, а також гра в дуетах із саксофоном та клавесином. Вперше Ігор Завадський виступив у супроводі струнного тріо, струнного квінтету та клавесину, а також із хором хлопчиків при НМАУ ім. П.Чайковського. Є тут також студійні записи двох ретро-п’єс 40-х років ХХ століття: вальсу одесита М. Кюсса «Амурські хвилі» та пасадоблю французького композитора Г. Тьєрні — «Ріо-Ріта» (в естрадній обробці Остапенка). Ці два твори Ігор Завадський виконав на новому інструменті, який придбав наприкінці минулого року. Кнопковий акордеон італійської фірми «Scandalli» має специфічний естрадний тембр звучання, чудово звучить у сольному виконанні, та став доречною знахідкою для Ігоря.

До уваги слухачів велика кількість прем’єр — 15. Класична музика: духовні твори — «Dignare» з ораторії Генделя «Te Deum» («Тобі, Господи») та «Ave Maria» Ф. Шуберта, які Ігор Завадський виконав з хором хлопчиків при НМАУ ім. П.Чайковського; концерт «Весна» А.Вівальді з циклу «Пори року» (в супроводі струнного тріо: Ірина Кічакова, Євгенія Яресько (скрипки), Олег Турнов (альт); сонати для клавіру італійського композитора XVIII ст. Д. Скарлатті, які рідко виконуються, — ре-мінор та мі мажор, а cоната сі мажор прозвучала післятривалої перерви; «Неаполітанська тарантела Дж. Россіні, «Неаполітанська пісенька» П.Чайковського, перший російський вальс, який було записано нотами — Вальс e-moll О. Грибоєдова; проникливий Романс з музичних ілюстрацій Свиридова до повісті Пушкіна «Заметіль».

Разом із останнім твором окремо хочеться відмітити мелодії до відомих кінофільмів: М. Легран — Тема з легендарного фільму «Шербурзькі парасолькі» та «Спогад» М. Таривердієва з популярного серіалу «17 миттєвостей весни». Твори, написані у різний час композиторами різних країн, об’єднує одна вічна тема — кохання. Наче окремі історії, ці твори виражають різні відтінки почуттів. Виконані сольно Завадським (він же автор обробок), твори вражають глибоким проникненням в зміст, а різноманітні засоби виразності підкреслюють лірико-драматичний настрій музики. Так, в мелодії Леграна вершини драматизму звучать органними регістрами акордеону, а при виконанні «Спогада» Таривердієва (п’єса для фортепiано з елементами джазової імпровізації) Ігор використав широку темброву палітру інструменту та поліфонію, що цілком занурює слухача у світ переживань ліричного персонажа. Ще одна музична кінотема — чудова оркестрова мелодія В. Дашкевича до відомого фільму «Пригоди Шерлока Холмса і Доктора Ватсона».

На альбомі «Максимуз» можна також почути шість нових версій творів, які звучали раніше. Твори А.Вівальді: Концерт ля-мінор для двох скрипок з камерним оркестром (Allegro) (у супроводі струнного квінтету і клавесину — професор НМАУ ім. Чайковського Світлана Шабалтіна), Концерт «Ніч» для флейти з камерним оркестром, Концерт до-мажор для флейти з камерним оркестром ( у супроводі струнного квінтету і клавесину); Й. Бах — Концерт #3 для клавіру (Adagio) (у дуеті зі С. Шабалтіною), Сюїта #2 для флейти з камерним оркестром cкерцо «Жарт» (у супроводі струнного квінтету і клавесину); Т. Альбіноні «Адажіо» в дуеті з саксофоністом, керівником філармонійного «Київського квартету саксофоністів» Юрієм Василевичем.

Другий диск з альбому «Максимуз», за словами Ігоря Завадського, є найкращим з усіх, що були ним видані. Він вражає жанровою різноманітністю музики: джаз, етнічна музика (українська, сербська, італійська, татарська), естрадна та твори сучасних, у т.ч. вітчизняних композиторів, та високим професійним рівнем виконання. Запис диску здійснено під час концертів, які відбулися у 2007 році в Будинку актора..

До речі, усі аудіо та відео- матеріали розміщені на офіційному сайті Ігоря Завадського www.zavadsky.net.ua.

Ольга ПРИНДЮК
Газета: 
Рубрика: