Не завдяки розумній та поміркованій політиці держави (яка, по суті, закриває очі на законодавчі потреби української моди, уперто натягаючи на себе Brioni), а всупереч політичній та економічній колотнечі та прогалині в рядку «генеральний спонсор», Український Тиждень Моди розширив календар модних подій. І не лише в рамках UFW, а й поза основним графіком показів.
Березневий Ukrainian Fashion Week відбудеться в столиці з 11 до 16 березня. Протягом семи днів свої колекції прет-а-порте представлять 48 дизайнерів. Поза межами офіційного подіуму також вируватиме життя: у вигляді прес-конференцій, круглих столів, а також... низки таємниць.
Зокрема, закриттям 26-го Тижня Моди стане показ haute couture відомого світового дизайнера, ім’я котрого оргкомітет наразі не розголошує. На відміну від імені іншого почесного гостя — президента видавничого дому Logos Publishing Маріо Каньоні. Найкрупніше та одне з найбільш відомих світові видань дому — журнал Collezioni — протягом року випускає понад 50 томів, що розповідають про всі світові тижні моди. У цій глобальній модній енциклопедії п’ять років тому «прописалися» й українські дизайнери.
Свою роботу в рамках УТМ продовжать проекти «Нові імена» та Fresh Fashion. Вони щосезону вливають в український модний організм порцію «молодої крові». Організатори стверджують, що найбільшою інтригою березневого Тижня Моди стануть покази саме молодих талантів. І цей факт зміцнення української модної вертикалі на рівні фундаменту поруч із цементуванням найбільших її здобутків у рамках глобального світового подіуму також варто записати на рахунок організаторів Українського тижня моди.
Після тимчасового тайм-брейку триває співпраця УТМ з Фондом Олени Франчук «АнтиСНІД». Концепція чергового благодійного показу — ще одна таємниця оргкомітету UFW. Відомо тільки, що кожен дизайнер-учасник проекту готує для спеціального дефіле один образ, який традиційно представлятиме модель або відома особистість.
І нарешті, справжньою гордістю організаторів стало заснування Першої української премії в галузі моди Best Fashion Awards (BFA). Як уже повідомляв «День» (№189 від 21 жовтня 2009 року), її головна мета — об’єктивне визначення лідерів української моди та представлення їх імен національному й міжнародному загалу. Безумовно, потреба в такій премії назрівала вже давно.
— Із часу заснування Українського тижня моди наші дизайнери заявили про себе як про яскраве культурологічне явище, стратегічною метою якого є максимально гучно та впевнено проголосити, що українська мода — це унікальний національний продукт, яким можна і треба пишатися, — наголосив генеральний продюсер UFW Володимир НЕЧИПОРУК.
Тим часом як українську моду поступово визнає світ, її впритул не помічає власне законодавство, яке мало би сприяти розвитку фешн-галузі — так, як це, наприклад, відбувається в країнах Західної Європи. Там модна галузь — не лише естетська принада, а й потужний сектор економіки. Щодо української моди, то вона, очевидно, вже давно доросла до подібного партнерства з державою. Слово — за останньою. Та вона — ані пари з вуст. Згідно із вітчизняним законодавством, українська мода не має статусу «культурного продукту» та «надбання нації», який мають інші види мистецтва, нарікають організатори УТМ. Чому держава закриває очі на вельми перспективну в усіх сенсах модну галузь? Саме це питання голова оргкомітету та співзасновник UFW Ірина ДАНИЛЕВСЬКА порадила журналістам адресувати можновладцям, які обов’язково не знехтують нагодою засвітитися в перших навколоподіумних рядах. У модних колах ще жевріє надія, що політичних «селебрітіс» таки вдасться змусити (згадуючи наше питоме прислів’я) не лише «ганяти», а й «коня годувати». Адже далеко не кожній українській породі личить Brioni.