Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Новий ракурс співачки

У циклі «Музичні середи на Фролівській» відбувся творчий вечір «Лики Анжеліки»
31 січня, 2007 - 00:00
ВИСТУПАЄ АНЖЕЛІНА ШВАЧКА / ФОТО БОРИСА КОРПУСЕНКА / «День»

На цей раз у центрі уваги публіки стала солістка Національної опери України Анжеліна Швачка. Зустріч відбулася у Фонді сприяння розвитку мистецтв. Вечір поєднував музику, поезію, фотографію, живопис, кіно та ток- шоу. Публіка послухала романси у блискучому виконанні Анжеліни, переглянула серію фотографій у образах, що втілила Швачка на сцені (нині вона одна із найяскравіших українських оперних прим); подивилася відеозаписи з міжнародних проектів-постановок опер Верді «Аїда» та Бізе «Кармен», де Швачка виконує провідні меццо-сопранові партії.

Роллю усього життя вважає Анжеліна волелюбну циганку Кармен. Вона втілила цей образ на сценах театрів 19 країн світу! І щоразу зі Швачкою траплялися різні випадки: кумедні і трагічні. До речі, вони переслідують співачку і під час виконання інших ролей. На вечорі, вперше у своєму житті, вона виступила як майстер розмовного жанру. Анжеліна, з притаманним їй гумором, розповідала про історії на сцені та за лаштунками. Так, кілька місяців тому у спектаклі Норвезької королівської опери в Осло її героїня, Кармен, мала стати ногами в басейн і плескати водою на кавалерів. Та дно виявилося слизьким і Анжеліна впала у воду, намочивши усі свої десять циганських спідниць. Вони стали такими важкими, що коливати їх у танці було неможливо. І мабуть саме тому співачка так розлютилася, що у фінальній сцені, кидаючи в обличчя своєму партнерові обручку, влучила йому в око...

А зовсім недавно, у грудні, поїхавши до Тбілісі співати партію Амнеріс в «Аїді», Швачка застудилася. Довелося лікуватися: поставивши на ніч гірчичники, співачка, стомлена після репетицій, заснула і обпекла собі шкіру. Тому довелося на сцені у платті з декольте ходити із величезною червоною плямою. Але, незважаючи на опік та важкий бронхіт, співала Анжеліна чудово, бо майстер — завжди майстер. Педагог Швачки народна артистка України Галина Туфтіна завжди казала: «У вокаліста голос звучить раз на рік, і то тоді, коли не треба. Ти заспівай, коли хвора, а здоровим усякий заспіває».

Та найдотепнішою була розповідь Анжеліни про те, що до опери вона подалася, аби не їздити на роботу у сільський клуб на мопеді. Річ у тім, що як випускниця диригентсько-хорового факультету Дніпродзержинського музичного училища, Швачка мала їхати «за розподіленням» працювати в село керівником клубного хору. Батько сказав, що купить їй мопед, аби, коли вона їхала селом на роботу, усі люди казали: «Он, бачите, диригент їде». Ця перспектива так налякала дівчину, що вона поїхала вступати до Київської консерваторії, як колоратурне сопрано. Але, дізнавшись на прослуховуванні від відомого співака Костянтина Огнєвого, що колоратурних сопрано цього року поступає більше як 40 абітурієнток, за тиждень вивчила меццо-сопрановий репертуар і таки стала студенткою вокального факультету.

Наприкінці вечора публіці було представлено портрет роботи художника Лариси Пуханової, де Анжеліна зображена ніби танцюючою у вечірній сукні із шаллю на плечах. Годі шукати точної схожості оригіналу із художнім зображенням, написаним художницею по пам’яті. Та в картині передано головне: характер і образ артистки — надзвичайно яскравої і принадної зовні і неймовірно скромної та цнотливої із середини. До речі, цей портрет прикрасить обкладинку нового аудіодиску «Анжеліна Швачка (меццо-сопрано). Арії з опер».

Найближчі зустрічі із співачкою відбудуться на сцені Національної опери України: 3 лютого вона виступить у «Манон Лєско» Пуччіні (партія Музиканта), 17 — у «Наталці Полтавці» Лисенка ( у ролі Терпелихи), а 21 — у«Набукко» Верді (Фенена).

Людмила КУЧЕРЕНКО, спеціально для «Дня»
Газета: 
Рубрика: