Офіційний рік заснування театру — 2000-й, але «прописки» він удостоївся лише у 2004 р., коли одержав підвальне приміщення по вулиці Шовковичній, 3. І весь цей час довелося молодому колективу — в основному з випускників-акторів російського курсу Національного університету театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого (майстерня Миколи Рушковського) — поневірятися по різним театрам Києва: «Сузір’я», казино «Спліт», ТЮГ та Театр на Подолі. А з початку заснування цього «мистецького підводного корабля» за штурвалом незмінний художній керівник — Олександр Крижановський (він же постановник більшості вистав Нового театру на Печерську).
Основою репертуару стали студентські роботи, які й досі з успіхом ідуть на сцені. Колектив підтримує тісні стосунки та проводить спільні проекти з Російським культурним центром у Мюнхені, Гете-інститутом, Культурним центром при Посольстві Республіки Італія, Культурним центром при Посольстві Аргентинської Республіки та Посольством Королівства Швеції, Посольством РФ в Україні. У стінах театру проходять різні заходи: джазові вечори, зустрічі з відомими драматургами та танцювальні проекти. Нині трупа налічує 12 постійних акторів та приблизно стільки ж запрошених з інших театрів, плюс залучаються до постановок студенти НУТКіТ .
Цьогорічний репертуар налічує ту ж саму магічно-зодіакальну цифру — 12 вистав. Кожна з постановок відрізняється за жанром, змістом і атмосферою: «Арлекіно — слуга двох панів» Карло Гольдоні — жартівлива комедія, поставлена у традиціях італійського театру «комедії дель арте» режисером Себастьяном Сальвато; «У кожного свої дивацтва» за оповіданням Чехова «Іонич» та листами й записами зі щоденника письменника (режисер — О. Крижановський) — передає ліричну атмосферу життя російської інтелігенції початку ХХ століття; «П’ять розповідей Пелевіна» у постановці Ю. Одинокого — це розкуто-відверті реальні історії про солдат, лунатиків, перевертнів і шаманів; «Безглузді історії про нас з тобою» К. Драгунської (режисер — О. Крижановський) — три лірично-екзальтовані розповіді про кохання; «Закон танго» за текстами Х. Кортасара, Х. Борхеса і П. Неруди (режисура, інсценізація та хореографічна постановка — Лазович) — «кримінальна інтрига, рухома агресивним та еротичним аргентинським танго», яка супроводжується зворушливою і надчуттєвою музикою Астора П’яццолли; «Майстер і Маргарита» за однойменним романом М. Булгакова у постановці О. Крижановського — п’ятигодинне дійство з калейдоскопом фантастичних і реальних образів, магічних і несподіваних подій Москви початку ХХ століття та Єрусалиму 20 — 30-х років н. е.; «Ніс» за однойменною повістю М. Гоголя (режисер і виконавець — Олег Ліпцин) — розказаний в ігровій манері за допомогою сучасного комунікаційного пристрою — айФону (iPhone); «Острів нашої Любові та Надії» Г. Соловського (режисерське трактування — О. Крижановського) — про життя робітничого класу радянських часів, наповнене щирими, світлими і простосердечними почуттями; «День Янгола» в постановці Лазович (написаний учасниками вистави) — занурює нас у теплу й затишну домашню атмосферу сімейних святкувань; «Розпусник» Е. Шміта (режисура — О. Крижановського) — переносить глядача в добу просвітництва й показує один із шалених днів філософа-вільнодумця Д. Дідро; «Salida Cruzada» (постановка — О. Лазович), написана самими акторами, пропонує знайти схожість між базовими кроками танго і першими етапами зародження кохання.
Остання робота «новопечерців» — вистава «Щастя» за повістю Платонова «Річка Потудань» у постановці Білоуса — була показана в залі на вул. Шовковичній. А скоро колектив відсвяткує новосілля. Новому театру на Печерську дають більш комфортне приміщення по вулиці Володимира Немировича-Данченка, 5, куди вони переїжджають улітку. Це вже буде нова сторінка в історії театру, яка відкриється під кінець вересня для його шанувальників та любителів. Будемо сподіватися, що нова і знакова театральна вулиця допоможе створити затишну творчу атмосферу цьому «мистецькому кораблю», а сам Немирович-Данченко стане його покровителем і попутним вітерцем.