Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Новий вимір фестивального руху в Україні!

Із 14 по 29 березня триватиме Міжнародний KharkivMusicFest
13 березня, 2018 - 11:04
УПЕРШЕ В ХАРКОВІ ВИСТУПИТЬ ВСЕСВІТНЬОВІДОМИЙ ЕПАТАЖНИЙ ТАНДЕМ СКРИПАЛЯ ОЛЕКСІЯ ІГУДЕСМАНА ТА ПІАНІСТА ХЬЯНГ-КІ ДЖУ З АВСТРІЇ / ФОТО НАДАНО ПРЕС-СЛУЖБОЮ ФЕСТИВАЛЮ

Мета фестивалю показати, якою різною може бути класична музика: джазовою чи авангардною, виконаною у жанрі комедійного музичного-шоу чи такою, що звучить наживо у... торгових центрах, на ринку, в аеропорту, на вокзалі чи навіть у метро. З 7 концертів у 3-х залах: Харківській опері (великий і малий зали) та філармонія) — можна знайти щось для себе. У програмі — симфонічні твори українських, європейських, американських композиторів у виконанні солістів і диригентів світового рівня з Австрії, Німеччини, Польщі, США та України.

Нагадаємо, Харків — «колиска» чудової сімки видатних піаністів різних епох: Миколи Лисенка, Володимира Крайнєва, Олександра Зілоті, Федора Якименка, Сергія Борткевича, джазового піаніста Даниїла Крамера та Станіслава Христенка. Останній, як наймолодший представник харківської фортепіанної традиції і є ініціатором та арт-директором KharkivMusicFestу.

Звучатиме велика кількість української музики у виконанні молодих музикантів, які перед деякими виступами звертатимуться до присутніх: розповідатимуть про музику, яку за мить гратимуть. Адже надважлива місія KharkivMusicFest — просвітницька. Фестивалем започатковано низку освітніх програм. Під час його проведення заплановано серію лекцій — і не у музичних, а саме у загальноосвітніх школах: лекція-концерт для дітей, що мають вади зору у спеціальному навчально-виховному комплексі ім. В. Короленка, лекція-презентація для дітей 2-х-6-ти років у центрі для дошкільнят, лекція-концерт для студентів медуніверситету. Відвідування ДМШ Харкова та області — у Первомайську, Краснограді, Лозовій, Люботині тощо, з майстер-класами та відкритими репетиціями для школярів.

Нині з українських піаністів С.Христенко має найбільший гастрольний графік, зокрема виступає в таких екзотичних країнах як: Мексика, Пуерто-Рико, Корея. На свій фестиваль піаніст також запросив успішних і багато подорожуючих світом музикантів. Наприклад, відкриє фестиваль 14 березня концерт «З Нового світу» за участю одного з провідних піаністів нашого часу, який народився у Вірменії, але вже понад 25 років живе у США — Сергія Бабаяна.

Ще один концерт-сенсація відбудеться 20 березня. Вперше у Харкові виступить всесвітньовідомий епатажний тандем скрипаля Олексія Ігудесмана та піаніста Хьянг-Кі Джу з Австрії з програмою: IGUDESMAN & JОО: UpBeat (ці музиканти мають 18 мільйонів переглядів на YouTube: Ігудесман сполучає непримиренні способи гри на скрипці, а Джу препарує фортепіано). Блискучі пародії, віртуозна техніка, акробатично-музичні трюки, танцюючі оркестранти Симфонічного оркестру ХНАТОБ ім. Лисенка, знаменитий «Турецький марш», зіграний в мажорі і з єврейським колоритом, Моцарт в режимі «швидкого перемотування», Рахманінов, Дунаєвський, Бетховен, Бах, Вівальді в компанії Джона Леннона, Пола Маккартні, Еріка Кармена з ірландськими та шотландськими народними танцювальними мелодіями. А головне: ці руйнівники усіляких канонів примушують публіку здригатися від гомеричного реготу і тривалих овацій. Бо у них така місія: розвеселити меломанів всіх мастей.

Перераховувати колективи, з якими Станіслав Христенко співпрацював як соліст, можна довго. Вперше в історії Україні 28 найкращих музикантів, що грають на скрипці, альті, віолончелі, контрабасі, гобої, органі, клавесині, фортепіано, саксофоні з Києва, Харкова, Одеси, Львова, Дніпра, Чернівців, Хмельницького та Івано-Франківська об’єднаються для спільного концерту, присвяченого дню народження І.С. Баха — 21 березня. «Оркестр солістів KharkivMusicFest» — втілення в життя європейської традиції від її засновників Артуро Тосканіні і Клаудіо Аббадо. Це буде один із наймасштабніших всеукраїнських проектів класичної музики за 27 років незалежності!

До речі, С.Христенко створив ще один камерний оркестр Nova Sinfonietta, який перший у світі грає виключно з планшетів — без використання друкованих нот. Цей прогресивний недержавний оркестр (єдиний на сьогодні колектив такого роду в Харкові) спеціалізується насамперед на виконанні сучасної музики, а також залученні молодіжної та прогресивної аудиторії до музики, що виконується на акустичних музичних інструментах.

Під час концерту Bach to now 25 березня вони виконають три концерти для фортепіано з оркестром: Баха, Ґласса та Макміллана, де твори Баха будуть протиставлені музиці XXI ст. Соліст Станіслав Христенко, що має престижне звання Steinway Artist, у цій програмі, крім диригування і соло на роялі — гратиме ще й на... барабані.

У свій ювілейний рік на KharkivMusicFest з авторською джазовою програмою завітає і автор безсмертної «Мелодії» — Мирослав Скорик. Унікальність цього проекту «Мирослав Скорик у стилі jazz» полягає в тому, що маестро завжди сам диригує її! 27 березня за допомогою блискучого львівського фортепіанного дуету Мирослава Драгана і Оксани Рапіти і камерного оркестру «Академія» (Львів), що вперше відвідає Харків.

Ще один концерт-сюрприз відбудеться 29 березня. Програму з творів видатних українських та польських композиторів трьох століть — XIX, XX та XXI — Є. Станковича (його концерт для альта з оркестром № 2 вперше прозвучить у Харкові), Ф. Шопена і В. Лютославського — виконають народжені у Харкові лауреати міжнародних конкурсів Регіна Черничко (фортепіано, Німеччина) та Михайло Захаров (альт, Австрія) у супроводі симфонічного оркестру Харківського театру опери і балету під керівництвом видатного польського диригента, професора Академії музики в Кракові, керівника кафедри диригування Академії музики в Варшаві — Томаша Бугая.

KharkivMusicFest — це ще й низка спецпроектів: від святкування усім Харковом дня народження Йоганна Себастьяна Баха (333 роки) до розмальованих місцевими художниками та дизайнерами піаніно. Отже, новий для нашої країни фестиваль — це також і новий формат, погляд, підхід і вимір фестивального руху в Україні. А відтак на фестивальній мапі України з’являється ще одна КУЛЬТтуристична точка.

Ольга СТЕЛЬМАШЕВСЬКА
Газета: 
Рубрика: