Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Одеський кінофест – рік шостий

В основному конкурсі — 12 картин
25 червня, 2015 - 10:15
ШАНУВАЛЬНИКАМ ТВОРЧОСТІ ВОЛОДИМИРА ГОРЯНСЬКОГО БУДЕ ВАЖКО УПІЗНАТИ ПОПУЛЯРНОГО АРТИСТА, ЯКИЙ ЗІГРАВ ГОЛОВНУ РОЛЬ ХІМІКА-КАТА У ФІЛЬМІ «ПОЛОН» / ФОТО НАДАНО ПРЕС-СЛУЖБОЮ ОДЕСЬКОГО КІНОФЕСТИВАЛЮ

Коли на закритті торішнього ОМКФ було традиційно оголошено дати наступного фестивалю, багато хто лише скептично посміхався. Цьому було багато причин, головні з яких — війна, накинута країні оскаженіло войовничим сусідом, і зникнення (за непотрібністю) політичного компонента, тобто, піару людям, що тихо пішли з влади. Але команда фестивалю, що зазнала змін, але на чолі зі своїм беззмінним президентом Вікторією Тігіпко, закусивши губу, твердо вирішила відстоювати право Порто Франко на територію кіно.

6-й ОМКФ відбудеться в Одесі з 10 по 18 липня, приваблюючи глядачів і учасників цікавими кіноподіями. З 530 фільмів з 75 країн до конкурсної програми обрано 12. І географія їх вельми широка. Дві українські картини візьмуть участь одночасно в національному і міжнародному конкурсах. А всього в національному конкурсі заявлено 6 повнометражних і 18 короткометражних картин.

Журі міжнародного конкурсу очолить пані — Жанн Лабрюн, режисер, сценарист, продюсер, призер Канського фестивалю. А журі національного конкурсу очолить відомий російський режисер Олексій Федорченко.

Цікаву тенденцію відзначила президент ОМКФ Вікторія ТІГІПКО:

— 30% з усіх поданих на ОМКФ заявок було від режисерів-жінок. У результаті 4 з 12 фільмів основного конкурсу створено жінками. Це дуже високий показник гендерної рівності, якої так бракує великим міжнародним форумам. Більше того, автори 10 з 24 фільмів національного конкурсу — жінки.

Про всі найцікавіші події фестивалю і його гостей ми розповідатимемо в наших репортажах, а наразі я попросила прокоментувати ідеологічні, фінансові і кінотенденції фестивальних програм, кінознавця, програмного консультанта, заслуги якого у складанні фестивальних програм безперечні, Олександра ШПІЛЮКА.

— Щодо фінансового боку питання, то спостерігається деяка «втома» кіносвіту від українських проблем. Якщо торік, нам охоче йшли назустріч, знижуючи вартість фестивальних кінопоказів, то цього року з нас питали «за повною програмою». Це, на щастя, не завадило нам зверстати, на мій погляд, вельми якісну програму, що складається з кращих фільмів-призерів провідних світових фестивалів, — від «Зеніту» хорватського режисера Далібора Матаніча, нагородженого призом журі програми «Особливий погляд» 68 Канського фестивалю, до нового фільму Олексія Федорченка «Янголи революції», який щойно отримав приз за режисуру «Кінотавра-2015». Особливо тішить присутність відразу в двох конкурсах — міжнародному і національному, — двох українських фільмів. Це — «Пісня пісень» Єви Найман, за мотивами однойменного оповідання Щолом-Алейхема, якого також представлено в офіційному конкурсі 50-го фестивалю в Карлових Варах; і світова прем’єра нової роботи Анатолія Матешка, трилера «Полон», з Володимиром Горянським у головній ролі.

На традиційніх вже для нашого фестивалю Потьомкінських сходах виступить почесний гість, всесвітньо відомий композитор Майкл Найман зі своїм гуртом Michael Nyman Band, представивши авторське музичне оформлення до фільму Дзиги Вертова «Людина з кіноапаратом».

Альманах з 98 відреставрованих фільмів Луї Люм’єра буде показано вперше після Канської прем’єри. Цю програму презентує Тьєррі Фремо, директор Канського МКФ і Інституту Люм’єр.

Ми серйозно побоювалися, що у зв’язку з відсутністю держфінансування національного кіно, не зможемо наповнити українську програму фільмами, які ми чекали, але виробництво їх зупинилося із зазначених вище причин. Гірко жартували, що замість програми «work&progress» доведеться представляти «work&no progress». Проте ця ситуація слугувала стимул-реакцією для незалежних продюсерів і інвесторів. Результат можна буде побачити на фестивальному екрані. Особливо хочеться вирізнити авторів короткометражок, малобюджетності проектів яких сприяє їх і винахідливість, і демократичність технічної революції у сфері кіно.

Особливо хочеться наголосити на програмі для дітей і їх батьків, яку спільно представляють ОМКФ і фестиваль мистецтва кіно для дітей і підлітків «Чілдрен Кінофест». Тут і переможець 2-го «Чілдрен Кінофесту», фільм Роберта Дюррана «Фелікс», і ретроспектива робіт Бастера Кітона, присвячена його 120-річчю, кращі українські мультфільми від «Укранімафільм». Нарешті, показ повнометражного Бразильського мультфільму «Хлопчик і світ» Але Абреу, що отримав головні призи головного анімафестивалю в Ансі 2014 р. Усі покази дитячого кіно — безкоштовні. І це дуже важливо — відволікти підростаючого потенційного глядача від телевізора і комп’ютера, спрямувавши його погляди і збудивши цікавість і любов до великого кіноекрану, набути звичку — ходити в кіно.

Світлана АГРЕСТ-КОРОТКОВА
Газета: 
Рубрика: