Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Пам’яті геніальної гречанки

17 березня, 2004 - 00:00

Національний симфонічний оркестр України нещодавно показав три програми в Колонному залі ім. М. Лисенка, які стали помітною культурною подією, і центром кожної були романтичні шедеври. Окрасою першого концерту виявилася програмна симфонічна поема Ріхарда Штрауса «Так казав Заратустра». Пізніше виконали «Фантастичну симфонію» Гектора Берліоза.

Виконання опери Джакомо Пуччіні «Сестра Анжеліка» оркестр присвятив пам’яті легендарної оперної співачки минулого століття — Марії Каллас. Постановку в Україні здійснено вперше (диригент-постановник В. Сіренко, режисер-продюсер Тетяна Зозуля, художник-стиліст Тетяна Невідомська, художники Сергій Лукашев і Володимир Білокінь). У виставі брали участь ансамбль солістів «Благовіст» під керівництвом Тетяни Кумановської та хор хлопчиків капели ім. Л. Ревуцького (хормейстер Аїда Зайцева). Головні ролі виконали солістка Національної опери Ірина Семененко (Анжеліка) та Людмила Юрченко (Принцеса). Блискучі вокалістки гідно представили нашу школу в проекті пам’яті геніальної гречанки. Камерність сценічного майданчика (оркестр разом з акторами знаходився на сцені) відповідала жанру одноактної опери. Душевна трагедія молодої жінки, яка втратила сина, її віра та страждання, релігійна просвітленість і глибокий людський відчай, нарешті, прощення Мадонни, котра змилувалася над самовбивцею, і возз’єднання матері з дитиною на небесах — широка емоційна палітра твору. Ірина Семененко, яка філігранно володіє вокальною технікою, так само прекрасно впоралася з непростим акторським завданням. Створенню світлої чистої атмосфери вистави разом із піднесеною і пристрасною музикою Пуччіні допомогли білосніжні вбрання черниць (в опері немає чоловічих персонажів). Тонко проакомпанував оркестр, що має великий досвід виконання музики великого італійця.

Ольга КІЗЛОВА
Газета: 
Рубрика: