Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Пінзель — у Луврі, а «Нормандія» — в Дніпропетровську!

Про знакові культурні події в двох країнах розповідає «Дню» посол Франції в Україні Ален Ремі
4 грудня, 2012 - 00:00
ВАЖЛИВІСТЬ ВИСТАВКИ «НОРМАНДІЯ У ЖИВОПИСУ» (В НАЦІОНАЛЬНОМУ ХУДОЖНЬОМУ МУЗЕЇ, КИЇВ), ЩО ВІДБУВАЛАСЯ ПІД ПАТРОНАТОМ ПОСЛА ФРАНЦІЇ В УКРАЇНІ АЛЕНА РЕМІ, ПІДКРЕСЛИЛО ВІДВІДАННЯ ЦІЄЇ АКЦІЇ ПРЕМ’ЄР-МІНІСТРОМ МИКОЛОЮ АЗАРОВИМ / ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Нинішня осінь увійде в історію, зокрема, в історію культури України та Франції! Нагадаємо, виставка-мандрівниця «Нормандія в живописі» демонструвалась у Львові та Києві, викликавши ажіотаж публіки. Нині експозицію можна побачити в Дніпропетровському художньому музеї (вона триватиме до 13 січня 2013 року). А 21 листопада в Парижі стартувала перша українська художня акція в Луврі! У столиці Франції демонструються шедеври українського скульптора XVIII ст. Іоана Георга Пінзеля (роботи можна побачити до 25 лютого). Обидві акції проходять під патронатом посла Алена Ремі. «День» звернувся з проханням до мосьє Ремі відповісти на декілька запитань нашої газети.

— Пане посол, у Парижі відбувається перша українська художня акція в Луврі (експозиція робіт українського скульптора бароко XVIII ст. Іоана Георга Пінзеля). Цей творчий проект є спільною акцією дипломатів, вищих чиновників і діячів культури Франції та України. Як повідомляють кореспонденти «Дня», вернісаж проходить із величезним успіхом. Розкажіть про ваші враження від цієї експозиції?

— Відкриття виставки Іоана Георга Пінзеля в мальовничому павільйоні Лувру — Ля Шапель — стало, без перебільшення, справжньою подією. Відвідувачі музею — як поціновувачі мистецтва, так і туристи-аматори — отримали можливість, впродовж трьох місяців відкривати для себе унікальну й не досить відому творчість цього майстра бароко. Двадцять сім його творів виставляються вперше. Можна довго говорити про майстра, його настільки своєрідний стиль, його надзвичайно точну техніку, надзвичайну експресивність його скульптур... Особисто я абсолютно підкорений артистичною сміливістю Пінзеля. Церемонія відкриття виставки, яка відбулася за участю українського міністра культури Михайла Кулиняка і президента Лувру Анрі Луарета, була особливим моментом. У коридорах Лувру, де того вечора було тісно від українців, що зібралися, і французів, панувала піднесена й хвилююча атмосфера. У сфері культури серед наших країн досі не було прецеденту події, яка відбулася б в такому престижному місці. І на обличчях присутніх читалося одне: «Нарешті відбулося!».

— Ви особисто патронуєте «виставку-мандрівницю» — «Нормандія в живописі», яку з великим успіхом демонстрували у Львові та Києві (в Національному музеї ім. Андрія Шептицького її відвідало більш ніж 30 тисяч людей, у Національному художньому музеї України на вернісажі побувало 50 тисяч людей!), а із середини листопада з живописними полотнами майстрів знайомляться мешканці Дніпропетровська. Чи задоволені ви тим, як проходить виставка в цьому промисловому центрі України?

— Українська епопея виставки «Нормандія в живописі» переконливо продемонструвала виправданість подібних проектів в Україні. Успіх цієї виставки, одночасно безпрецедентної й вимогливої з артистичної точки зору, став можливим завдяки не тільки спільним зусиллям приватних і державних партнерів, а й величезному ентузіазму публіки в усіх перерахованих містах. Я хочу згадати компанію «Пежо-Украина», а також «Арт-фонд Воронова», які зробили можливим цей проект; хочу відзначити підтримку з боку Міністерства культури, а також обласного керівництва Львова та Дніпропетровська; хочу, нарешті, віддати належне музеям трьох міст, які зробили все необхідне, щоб прийняти картини в належних умовах. Було надзвичайно приємно побачити ту роботу, яку було проведено з переобладнання Художнього музею Дніпропетровська! Віднині там зможуть відбуватися й інші великомасштабні проекти...

Український прем’єр-міністр Микола Азаров особисто взяв участь у цій виставці, вшанувавши своєю присутністю, у супроводі міністра культури Михайла Кулиняка, церемонію закриття її київського етапу, 9 листопада поточного року. Ми високо оцінили це свідчення інтересу. У розвиток успіху першого Бієнале сучасного мистецтва, яке відбулося минулого літа в київському «Мистецькому Арсеналі», «Нормандія в живописі» демонструє існування підвищеного попиту на культурний продукт в Україні. Об’єднуючи зусилля та знання з обох сторін, ми сподіваємося на повторення подібних проектів.

— Розкажіть, будь ласка, які ще спільні проекти в царині культури та мистецтва планують провести Посольство Франції, Міністерство культури України та Французький інститут в Україні?

— Одночасно з проведенням виставки Пінзеля, в останні місяці поточного року у Франції відбуваються й інші українські проекти. Їх підготовка потребувала повної взаємодії між відповідними службами та партнерами двох наших країн. Так, усього кілька днів тому українських письменників й видавців було з успіхом прийнято на фестивалі Європейських літератур у місті Коньяк, де Україна мала цього року статус почесного гостя. У Парижі Влад Троїцький і трупа його театру «Дах» готуються до постановок на сцені Театру Монфор, а потім — Театру де Ля Віль — ще одна прем’єра для паризької публіки! Це чудові новини, які знову підтверджують готовність артистів і продюсерів наших країн продовжувати свою співпрацю. Поле для спільної роботи в нас дуже велике, наприклад, у сфері музейної експертизи, де Франція охоче поділитися своїм досвідом.

В Україні наступного року ми святкуватимемо десятий сезон славнозвісної «Французької весни». Ця подія посяде гідне місце в календарі українського культурного життя впродовж усього квітня. Запрошую всіх приєднатися до неї, щоб спільно перетворити її на грандіозне свято! Але секретів про її зміст зараз відкривати не буду...

Тетяна ПОЛІЩУК, «День»
Газета: 
Рубрика: