У галереї "Ірена" відкрилася виставка "Слід у часі" відомого київського маляра Тудора Фабіана, який представляв мистецтво нашої країни в Польщі, Македонії, США, Швейцарії, Росії.
Це вже друга персональна виставка маляра в Києві, й знаменна вона тим, що Фабіан виставив на суд глядача не лише звичну для нього графіку, але й живопис.
Феномен творчості Тудора Фабіана - у складному підсвідомому поєднанні мислення сучасного концептуального художника з ментальністю молдавського народу, яскравість, декоративність, несподівані співвідношення кольорів сполучаються із складним опосередкованим враженням від сучасного світу. Біль за ліси, які знищують у Молдавії, перетворюється на зображення дерев, які горять полум'ям у підніжжя. Молдавська ніч із червоним місяцем, дощ, райдуга - все це відображається в графіці маляра. Фабіан - майстер лінійного малюнка. Його лінія гранично красномовна - то задерикувата й гостра, тверда й ламка, то м'яка, вигнута, нервово сплутана або така, що тане, й одночасно відображає в широкому діапазоні властивості речей і емоційні сприйняття світу маляром. У графічних аркушах, які виконано аквареллю, ця лінія перетікає в кольорові потоки й співвідношення, відтворюючи настрій, який відчув маляр під час створення роботи.
Живопис Тудора Фабіана не менш оригінальне, ніж графіка. Своєрідність його малярського стилю в синтезі лінійного малюнку й кольору. Маляр пише м'якими довгими мазками, вільними й швидкими рухами пензля. У живописі Фабіан звертається до портретів і жіночих образів. У творчості маляра явно простежується генетичний зв'язок з творчістю малярів-постімпресіоністів. Можливо тому, написані інтуїтивно, випадково, портрети несподівано набувають рис Тулуз-Лотрека, Ван-Гога. Маляр духовно підживлюється в тій добі й переносить у сьогодення його естетику й свободу кольорових співзвучностей.
Нинішня виставка в "Ірені" етапна в творчості маляра. До цього Тудор Фабіан працював в основному в сфері абстрактного мистецтва. Під час створення цієї виставки він поставив собі за мету повернутися в царину фігуративного мистецтва, до своєї першооснови, до того, з чого починався його шлях.