Лауреатів оголосили на церемонії перед відкриттям кінофестивалю «Київський тиждень критики».
Премію за найкращий фільм цьогоріч кінокритики присудили драмі «Атлантида» — це історія про гіпотетичне майбутнє — 2025 рік, після перемоги України у війні з Росією. Режисера стрічки — Валентина ВАСЯНОВИЧА — також відзначили як найкращого режисера. Це вже не перша перемога фільму — його прем’єра відбулася на Венеційському кінофестивалі, де він здобув Гран-прі паралельного конкурсу «Горизонти». «Атлантиду» вже побачили глядачі понад 50 фестивалів, де стрічка отримала ще чотири Гран-прі; також картина увійшла у лонг-ліст премії Європейської кіноакадемії та, у випадку сприятливого голосування американських кіноакадемиків, представлятиме Україну на «Оскарі». В український прокат фільм вийде 5 листопада.
Авторкою найкращого повнометражного дебюту визнано Наталію ВОРОЖБИТ з екранізацією власної п’єси «Погані дороги». Призи за найкращу чоловічу й жіночу ролі отримали відповідно Юрій Кулініч і Оксана Черкашина, що так само зіграли у цьому фільмі. Світова прем’єра «Поганих доріг» відбулася у програмі «Тиждень критики» цьогорічного Венеційського кінофестивалю, де картину відзначили премією Circolo del Cinema як «найбільш інновативну стрічку в конкурсі». Український глядач побачить її на великих екранах навесні 2021 року.
Найкращим документальним фільмом критики назвали повнометражний дебют Ірини ЦІЛИК «Земля блакитна, ніби апельсин» — історію про сім’ю, яка живе у прифронтовій зоні Донбасу. Фільм уже нагородили за найкращу режисуру документального фільму на фестивалі Sundance. Європейський глядач побачив роботу Ірини на 70 Берлінському фестивалі, а українська прем’єра відбулася на фестивалі Docudays UA, де її визнали найкращим фільмом Національного та Міжнародного конкурсів. У прокат в Україні «Земля блакитна, ніби апельсин» вийде 26 листопада.
«Віктор_Робот» — роботу режисера Анатолія ЛАВРЕНІШИНА — здобув першість у номінації «найкращий анімаційний фільм». Його сюжет розповідає про далеке майбутнє, де все живиться енергією від штучної зірки, яка раптово ламається. Над озвученням фільму працювали Римма ЗЮБІНА, Віктор ЖДАНОВ, Василь МАЗУР, Богдан БЕНЮК, Анатолій ХОСТІКОЄВ. «Віктор_Робот» вже відзначили Призом глядацьких симпатій на Одеському міжнародному кінофестивалі. В український прокат він вийде влітку наступного року.
І, нарешті, в номінації «найкращий короткометражний ігровий фільм» переміг Станіслав БИТЮЦЬКИЙ з «Нетерпимістю».
Заснована у 2018 «Кіноколо» — щорічна премія, що визначає досягнення українського кінематографа за останній рік від імені спільноти кінокритиків України. У 2019 найкращим фільмом року став повнометражний дебют Нарімана АЛІЄВА «Додому», у 2018 — трагікомедія Сергія ЛОЗНИЦІ «Донбас».
До комітету «Кінокола» входять кінокритики й кінознавці, які є членами ФІПРЕССІ; українські кінокритики, чиї рецензії та критичні матеріали виходять в друкованій пресі, онлайн-медіа, на радіо або телебаченні; журналісти, які видають аналітичні матеріали про українське кіно в ЗМІ. Наразі комітет нараховує 44 особи. Лауреати обираються шляхом голосування у два етапи: спочатку серед списку усіх поданих фільмів українського виробництва, які відповідають умовам премії, члени комітету обирають номінантів, а під час другого етапу проходить голосування для визначення переможців. Організаторами премії виступають Спілка кінокритиків України, Асоціація «Сприяння розвитку кінематографа в Україні — дивись українське!» та компанія «Артхаус Трафік» за підтримки Державного агентства України з питань кіна.
Київський тиждень критики — кінофестиваль, створений з метою ознайомлення глядачів із найкращими новими фільмами, обраними українськими кінокритиками. 4-й фестиваль проходить у кінотеатрі «Жовтень» з 22 по 28 жовтня.