Академічна музика в Україні матиме новий імпульс для розвитку: в Києві, а також у Дніпропетровську (5 листопада), Одесі (15 листопада), Харкові (15 листопада) і Львові (28 листопада) відбудеться IV фестиваль нової музики під орудою агентства «Ухо», спільно керованого Олександрою Андрусик і Євгеном Шимальським (інтерв’ю з ними читайте у «Дні» 29 червня 2013 р.).
Важлива відмінність цього року — частину творів виконуватиме створений Олександрою і Євгеном «Ухо-ансамбль», набір до якого було оголошено ще в червні. На 17 місць надійшло понад 100 заявок. Очолив колектив італієць Луїджі Гаджеро — віртуозний цимбаліст, досвідчений диригент, який керував різними ансамблями, але саме в Києві здійснив мрію про великий склад, близький до камерного оркестру.
Більшість концертів у столиці відбудуться у Національному центрі імені Довженка. Перший вечір, 4 листопада, матиме франко-японський колорит. Так, композитор-самоук Такеміцу Тору (1930—1996) здійснив прорив на японській академічній і електронній сцені, писав музику для фільмів Акіри Куросави. Хокосава Тосіо (нар. 1955 р.), запрошений композитор і лектор Літньої школи нової музики в Дармштадті, у своїх роботах поєднує східні й західні принципи композиції, відтак у його творчості несуперечливо сусідять музика для театру Но й опера на сюжет «Короля Ліра». Француз Жерар Грізе (1946—1998) — яскравий представник так званої спектральної музики, а найбільш відомий автор першого вечора — Олів’є Мессіан (1908—1992, Франція) — композитор, орнітолог і органіст, один із стовпів академічного авангарду в Європі.
6 листопада прозвучать твори Мессіана, Ігоря Стравінського, Софії Губайдуліної, американського класика Джона Кейджа й одного з провідних українських композиторів Вікторії Польової. А найбільш незвичайний концерт заплановано на 7 листопада. Знаменитий митець-аутсайдер Адольф Вьольфлі (1864—1930, Швейцарія) переважну частину життя прожив у клініці, де створив десятки тисяч робіт у найрізноманітніших жанрах. Картини Вьольфлі включено до експозиції державного музею Швейцарії, вірші опубліковано або покладено на музику, а от доля його партитур, записаних у вигляді криптограм, залишалася невідомою, поки їх не розшифрував бельгійський скрипаль і композитор Бодуан де Жер. 7 листопада в Києві де Жер прокоментує і зіграє музику Вьольфлі. До залу можна потрапити безкоштовно, якщо принести з собою кімнатну рослину.
Фестиваль нової музики «Ухо» в Києві триватиме до 15 листопада.