Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

43% українців користуються «Фейсбуком»

натомість довіра аудиторії до телеканалів та інтернет-ЗМІ за останній рік знизилась, — соціологічне опитування
8 вересня, 2017 - 13:26
ФОТО REUTERS

Результати дослідження «Ставлення населення до ЗМІ та споживання різних типів ЗМІ», яке провела київська соціологічна компанія InMind на замовлення МГО Internews, показують, що довіра українців до ТБ та інтернет-медіа за останній рік суттєво знизилась. Так, 54% респондентів відповіли, що довіряють новинам на національних телеканалах, в той час як у 2016 році цей показник становив 58%, 2015-го — 61%. На запитання, наскільки ви довіряєте новинам у інтернет-ЗМІ, в 2016 році 52% опитаних відповіли, що довіряють, а в 2017-му таких відповідей лише 48%.

У травні-червні цього року представники InMind опитали 4048 респондентів. Під час презентації результатів дослідження директор Internews в Україні Вейн Шарп відзначив один із головних, на його думку, висновків дослідження — сталу фіксацію критичнішого ставлення українців до ЗМІ. Тривожним показником згаданого опитування є те, що за останні три роки зросла довіра українців до російських медіа: російському ТБ у 2016 році довіряли 3% опитаних, а в 2017-му — 6%; російським інтернет-медіа у 2016 році довіряли 7% людей, а цього року — 10%.

Ще одним цікавим результатом дослідження є фіксація росту популярності в Україні соціальної мережі «Фейсбук». Після запровадження обмеженого доступу до низки російських інтернет-ресурсів частка їхніх користувачів серед українців значно знизилась, зокрема тих, які використовували російські соціальні мережі «Однокласники» та «Вконтакті» для отримання новин. У 2016 році з мережі «Однокласники» новини дізнавалися 16% респондентів, а в 2017 році таких було вже 10%. Показники «Вконтакті» знизилися з 27% (дані за 2016 рік) до 20% у 2017 році. Аудиторія соцмережі «Фейсбук» в свою чергу значно зросла за рік. В 2016 році вона становила 36%, а за даними 2017 року вона зросла до 43%. Користувачі також стали частіше дізнаватися новини з «Фейсбуку» — в 2016 році таких був 21%, а в 2017 році їх частка зросла до 31%.

Вадим ЛУБЧАК, «День»
Газета: 
Рубрика: