На фото колекціонер з Нігерії після накопичення особистої колекції з 7000 творів мистецтва за останні 44 роки, до складу якої входить твір 9 століття, 68-річний юрист минулого року подарував 1000 робіт музею Панатлантичного університету Лагосу.
Затримки внаслідок пандемії коронавірусу означають, що подаровані роботи нарешті знову відкрилися для громадськості у вересні на тлі руху Black Lives Matter», що спричинило глобальну дискусію про роль колоніалізму у власності африканського мистецтва.
«Я використовую свою колекцію мистецтв як засіб пропаганди нашого минулого, нашого сьогодення, щоб допомогти людям зрозуміти майбутнє», — сказав Шиллон, дивлячись на сірі статуетки та бюсти зі своєї колекції. Сюди входять скульптури, картини та фотографії.
Едіт Екунке, директор музеїв Національної комісії з питань музеїв та пам’ятників, сказала, що мистецька спадщина Нігерії для багатьох не є пріоритетом у країні, де більшість людей живуть на менше 2 доларів на день.
«Люди відчувають, що є інші питання, на яких вони повинні зосередитися, такі як охорона здоров’я та голод», — сказала вона, додавши, що це ускладнило отримання фінансування для збереження артефактів.
«Важливо показати свою винахідливість та історію, перш ніж нас перервав колоніалізм», — додає жінка.
У червні продаж «Крісті» двох нігерійських скульптур за 240 000 доларів викликав суперечки після того, як історики заявили, що предмети були вкрадені в 1960-х. Аукціонний будинок відхилив претензії та заявив, що продаж був законним.
Експерти стверджують, що серед світових колекціонерів зростає інтерес до африканських творів мистецтва, а ціни в міжнародних аукційних будинках за останнє десятиліття зросли на 70—100%.
Шиллон сподівається, що його пожертва сприятиме підвищенню інтересу до місцевої історії мистецтва.
«Перш за все подбайте про свій двір, перш ніж починати показувати світу будинок свого батька», — сказав він.