Фільм Олександра Міндадзе «У суботу» отримав гран-прі на Міжнародному кінофестивалі в Брюсселі. На початку тижня інформагенція РІА «Новости» організувала пряме ввімкнення з режисером для спілкування з київськими журналістами. Пропонуємо читачам декілька його ключових, на нашу думку, реплік.
Олександр МІНДАДЗЕ, режисер:
«Журі дуже схвилювала картина «У суботу», вони порахували, що цей фільм про життя не лише росіянина, українця, а й європейця, про сьогоднішній день. А тема атомної енергії — лише привід. Це певний малюнок життя людини, яка завжди перебуває в ситуації залежності від різного роду обставин і катаклізмів, якими переповнено наше життя. Росія переповнена такого роду катаклізмами, надзвичайними обставинами і так далі. Але це стосується і благополучної Європи, яку, виявляється, теж трясе внутрішньо. Людина не почувається спокійно. У певному розумінні, європейці зрозуміли, що картина — про них.
26, 27, 28 квітня 1986-го року зовсім недалеко від Чорнобиля, в Мінську, ми з режисером Вадимом Абдрашитовим і видатним оператором Георгієм Рербергом знімали фінальні кадри фільму «Плюмбум». Нам сказали, що в Чорнобилі щось сталося, але в нас не було абсолютно ніяких намірів виїжджати, втікати. З Японії, до речі, теж не втікали люди. Гадаю, що така поведінка — це частина природи людини. Але, в той же час, у цьому сенсі в людях сталися зміни, багато хто прагне втекти, але я не думаю, що це стосується більшості. Бо в більшості немає в паспорті євровізи, щоб сісти до літака й полетіти, якщо станеться теракт. Мабуть, у природі людини закладено не тікати, а спокійно сприймати те, що ти завжди живеш під дамокловим мечем. Це питання цивілізаційного процесу, а не ментального...»