Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Cимвол нескореності

На «1+1» у розмові з режисером Олександром Ткачуком ітиметься про його повнометражний документальний фільм «Спадок нації»
12 травня, 2017 - 13:51
ФОТО АВТОРА

Уночі з 14 на 15 травня о 01.50 у програмі «Арґумент-Кіно» на телеканалі «1+1» — до Всесвітнього дня вишиванки, що цьогоріч відзначається 18 травня, — у розмові з режисером Олександром Ткачуком ітиметься про його повнометражний документальний фільм «Спадок нації».

Минулого року ця стрічка, авторкою ідеї й сценаристкою якої є Леся Воронюк,  демонструвалася в обмеженому кінотеатральному прокаті. Вона присвячена культурному феномену вишиванки — вишитої української сорочки. Спеціальні покази цієї стрічки в різних українських містах і за кордоном також тривають і 2017 року.

Гасло для картини вибране надзвичайно прикметне — «Вишити, щоб вижити». Адже через вишиванку прозирає доля цілого народу — і в прадавній природі вишивки, і в історіях сорочок, які злилися з драматичними долями конкретних людей з усіх куточків України.

Ця документальна кінокартина правдиво пізнавальна, але й емоційно насичена. Вона веде про те, що вишита сорочка є не тільки матеріальним, а й духовним спадком українського народу.

Етнографічна складова сюжету демонструє надзвичайне різноманіття унікальних орнаментів, які можна побачити на сорочках. Але чи не найціннішим є людський вимір історії, що виводить на екран людей, життя яких вишиванка змінила, — поєднала, врятувала, або ж стала символом нескореності чи останньою надією...

Традиційно у програмі — розгорнута інформація про кінотеатральні новинки. Зокрема, про документальний фільм знаменитого австрійського режисера Ульриха Зайдля «Сафарі», а також про продовження культового космічного фільму жахів режисера Ридлі Скота — «Чужий: Заповіт» та анімаційну стрічку для родинного перегляду «Пташиний ульот».

Насамкінець — телеесеї про найвидатнішу актрису Класичного Голлівуду Кетрін Гепберн, про одного з найвпливовіших американських режисерів минулого Френка Капру, а ще про два кіношедеври — фільм Інґмара Берґмана «Сьома печатка» (1957) та стрічку Віма Вендерса «Небо над Берліном» (1987).

Володимир ВОЙТЕНКО
Газета: 
Рубрика: