Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Дмитро Бабич відмовляється від шоку і шукає співпереживання

11 грудня, 1998 - 00:00

Комп’ютерна графіка на вітчизняному ТБ уже не новинка,
але окрема програма — комп’ютерно-графічний проект — поки що тільки одна.
«Новини» від «Іа-Іа» на каналі «1+1» створює студія «Бабич-дизайн», яка
працює в рамках «ПРО-ТБ», одночасно роблячи і мультики для програми «Не
всі вдома». У студії Дмитра Бабича стоять декілька незвичайних нагород-пірамідок,
на одній з яких написано знамените «Бути чи не бути».

— Дмитре, що це за нагороди?

— Першу одержали за «Інтерспорт» ще 1996-го, потім — за
заставки на каналі СТБ, які мені дуже дорогі. Нині, після відкритого конкурсу
Асоціації дизайнерів телебачення, який проходить щорічно в одному з міст
США або Канади, ми ще чекаємо на дві нагороди — вони поки що в дорозі.
Чудова студія графіки на каналі «1+1», яка прекрасно оформила «Парк автомобільного
періоду», до речі, також була нагороджена цього року в Торонто. Отож ми
не суперники, просто наша студія розвиває іншу лінію спілкування з образами.

— Які якості вам здаються найбільш перспективними в теледизайні?

— Мені б хотілося, щоб мій дизайн ставав більшою мірою
драматургічно конкретним. Не просто оперувати абстрактними графічними образами,
а насичувати їх інформаційно. Хочеться зачепити людину не шоком, а співпереживанням,
щоб навіть щось нейтральне знаходило відгук у людей. Це — тільки моя позиція,
я знаю масу гарних профі, які вважають, що передусім має бути стильно.

— Наскільки у вітчизняному теледизайні сильні нині агресивні
тенденції?

— По-перше, вони можуть бути продиктовані вимогами замовника:
це вигідно, щоб програма відразу ж стала помітною. А по-друге, не думаю,
що агресивні заставки виграють напевно: після шоку може настати відторгнення.
Дизайн на ТБ в найближчі рік-два буде дуже наступальним, активним, технічним.
Але на противагу естетському дизайнові буде зростати й інший дизайн, який
прагне вступати в діалог із глядачем.

— Чи важко відстоювати свої погляди перед замовником?

— Поки що дизайн існує тільки в рамках задач, які ставлять
автори передач. Сьогодні, на свій страх і ризик, ми, наприклад, зробили
пілот новорічного проекту: два мультиплікаційних пакети. Але тепер чекаємо
замовника. На жаль, поки що немає можливості здійснювати суто свої фантазії,
бо немає надії, що хтось це у нас купить.

№238 11.12.98 «День»

При використанні наших публікацій посилання на газету
обов'язкове. © «День»

Діана КЛОЧКО, «День»
Газета: 
Рубрика: