Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«Добровільно-примусове» саморегулювання

В Україні буде створено орган для запобігання недобросовісним діям рекламодавців
11 квітня, 2008 - 00:00

8 квітня відбувся круглий стіл за участі Всеукраїнської громадської організації «Всеукраїнська рекламна коаліція» (ВРК), «Незалежної асоціації телерадіомовників» (НАМ) та «Індустріального телевізійного комітету» (ІТК) темою якого стали «Механізми боротьби з недобросовісними діями рекламодавців». Про це повідомляє «Телекритика».

У круглому столі взяли участь 28 компаній, а саме: рекламні агенції, представники галузевих організацій, видавці та радіостанції. Серед представників ЗМІ, які відвідали подію, були галузеві та ділові, друковані та iнтернет-видання, телеканали. Метою круглого столу було «обговорення ситуації прояву недобросовісних дій рекламодавця, оцінка масштабів таких проблем на ринку та консолідація зусиль усіх гравців ринку для вироблення спільної позиції та механізму боротьби з проявами нецивілізованого ведення бізнесу».

Учасники обговорили можливі механізми боротьби з недобросовісними діями рекламодавців, серед яких: судові позови, колекторські компанії, публічне оголошення боржників, третейські суди та бойкот іншими компаніями рекламної активності. В результаті дискусії учасники дійшли згоди та домовились про створення механізму реагування та боротьби з нецивілізованою поведінкою на ринку, методи якого викладені у «Механізмах галузевої протидії нецивілізованим проявам ведення бізнесу (несплати за надані послуги)».

На прохання «Дня» вироблений у процесі обговорення «механізм» коментує Катерина КОТЕНКО, виконавчий директор «Індустріального телевізійного комітету».

— Рекламне саморегулювання — це система, за допомогою якої рекламна індустрія активно підтримує порядок всередині. Три частини індустрії — рекламодавці, які платять за рекламу, рекламні агенції, які відповідають за її форму і зміст, і самі медіа, які випускають рекламу, — повинні разом узгодити стандарти і створити систему для гарантії того, щоби домовленості працювали.

Рекламне саморегулювання має бути неупередженим, так як воно допомагає зберігати довгострокові інтереси рекламної індустрії.

Орган по саморегулюванню, в даному випадку для запобігання недобросовісним діям рекламодавців, повинен бути незалежним: його завдання — підтримка високих стандартів у рекламі, але не захист інтересів окремого рекламодавця, рекламної агенції чи медіа-засобу.

Після круглого столу та перегорів до і після, ми зрозуміли, що наша ініціатива по саморегулюванню має підтримку рекламної індустрії, а отже у більшості випадків компанії повинні погодитись виконати рішення такого органу, навіть якщо не погоджуються з ними.

Однак, звичайно, саморегулювання не може залежати від бажання чи небажання виконувати його рішення — саморегулювання повинно мати можливість зобов’язувати до виконання цих рішень. Це сформується з часом.

Різноманітних санкцій у своєму розпорядженні ми не маємо, але якщо рекламодавці відмовляються від добровільної співпраці, то орган по саморегулюванню рекомендуватиме медіа-компаніям відмовитись від певної реклами, сприятиме створенню негативного ставлення громадськості за допомогою публікацій своїх рішень, також може заохотити до скасування привілеїв, таких як виключення з певної асоціації.

У тих нечастих випадках, коли жодна з застосованих санкцій не подіяла, орган по саморегулюванню може передати справу до судових органів, які мають повноваження переслідувати рекламодавця згідно з законом.

Щодо позовів, колекторських компаній та інших дій — все це поза органом по саморегулюванню. Наша справа — виключно переговори та публічність.

Ірина КОНОНЕНКО, «День»
Газета: 
Рубрика: