Сьогодні Україна потребує українських зірок — молодих і перспективних. І досить вже молодим виконавцям пробиватися до вершин слави самотужки. Як говорять вітчизняні продюсери, зірок треба створювати. Так само, як це роблять у Росії. Крім того, за словами продюсера Віталія Клімова, через засилля «блестящих» і «стрелок» складно ідентифікувати себе як народ. «Також, — говорить лідер гурту «Океан Ельзи» Святослав Вакарчук, — дуже часто під словом «неформат» є небажання розкручувати нову українську музику, ризик брати на себе відповідальність за те, що раптом вона може провалитися в ефірі».
Ці проблеми обговорювалися у середу в Києві, на презентації всеукраїнського проекту популяризації сучасної української пісні «Своя музика» за участю віце-прем’єр-міністра України В’ячеслава Кириленка та Святослава Вакарчука. У листопаді з ініціативи віце-прем’єр-міністра була створена Рада взаємодії з питань розвитку сучасної музичної культури, до складу якої увійшли директори провідних FM-станцій, музичні продюсери та представники рекордингових компаній. «Після тривалих обмінів думками ми дійшли висновку, — говорить Кириленко — що принципових противників збільшення частки української музики в національному радіоефірі немає. Тому, щоб допомогти молодим українським виконавцям прорватися у наш радіоефір, отримати допомогу при записі фонограм, продюсуванні та при ротації пісень на FM-станціях, ми даємо старт новому музичному проекту «Своя музика». Однак, як додав Кириленко, фінансування цього проекту не є завданням уряду. «Проте все, що стосується організаційного чи нормативного сприяння, — говорить Кириленко, — буде надано. Адже всі ми зацікавлені в тому, щоб української музики було в ефірі не 5%, а значно більше».
Свого часу з метою популяризації та підтримки сучасної вітчизняної пісенної культури найбільшими українськими мережевими радіостанціями був започаткований проект «Український формат». Тому можна сказати, що «Своя музика» — це своєрідне продовження «Українського формату». Щоправда, тепер проект довгостроковий, і в ньому беруть участь уже не чотири, а одинадцять радіостанцій, в ефірі яких звучатимуть пісні практично ще нікому невідомих виконавців. Спробувати стати знаменитим може кожен. Варто лише надіслати фонограму своєї пісні. Робоча група проекту з надісланого матеріалу відбере вісім пісень, незалежно від якості виробництва фонограм. Потім молоді виконавці доопрацюють відібрані пісні з кращими українськими музичними продюсерами на українських студіях звукозапису, враховуючи побажання програмових директорів радіостанцій. А далі — отримання зазначеними піснями гарячої ротації на радіостанціях. За улюблені пісні буде голосувати аудиторія за допомогою sms або на веб-сайтах радіостанцій. І чи не найголовніший етап проекту — проведення гала-концерту конкурсантів у студії Першого національного телеканалу, де у прямому ефірі будуть оголошені результати. Збірка пісень переможця буде видана на CD та поступить у широкий продаж. Що ж, плани неабиякі! Уже до кінця січня планується обрати перших вісім учасників-виконавців. До середини лютого — доопрацювати фонограми, а до середини березня — познайомити радіоаудиторію з невідомими виконавцями. То ж якщо проект буде продуктивний, чекати доведеться недовго — у березні вже має народитися нова зірка.
Як заявляють учасники проекту, неякісної музики в ефірі не буде. «Але дуже часто трапляється так, що технічний рівень запису, актуальність, аранжування, текстові та музичні навантаження є досить примітивними для того, щоб їх ставити в ефір, — говорить Вакарчук. Можна закинути те, що нас годують величезною кількістю примітивного ефіру з Росії. Вони вважаються рейтинговими апріорі. Для того, щоб зламати цей стереотип, ми хочемо створити продукт, який буде на голову краще». На думку Святослава Вакарчука, якість — це, в першу чергу, природність і щирість. «Можливо, — говорить продюсер Віталій Клімов, — ми одразу не зробимо зірок, але ми допоможемо музикантам зробити перший крок. Бо це не є шоубізнесовий проект. Це більше — гуманітарний крок». Що ж, симпатії глядачів самі відрегулюють цей процес. Бо, як говорить уже досвідчений в шоубізнесових справах Вакарчук, музика не є законом, де написано, що є хорошим, а що — поганим. «Критерій один — людям або подобається, або не подобається, — пояснює він. — І перевірити цей критерій ми зможемо тільки тоді, коли ці пісні стануть популярними; чи будуть люди приходити на концерти та купувати диски, чи ні. До того сказати, успішний цей проект чи ні, на жаль, не зможе ніхто. Але хтось мусить його починати».