На телеканалі ICTV закрили дитячу телепрограму Сашка Лірника «Світанок». Кожного ранку о 7 годині Лірник розповідав малечі про краденого вола, Попелюшку, Машу і трьох ведмедів та про багато інших казкових цікавинок. За час виходу «Світанку» прозвучало десь близько 800 казок. І попри не дуже зручний час показу, програму все одно дивилися. Про це свідчать листи від малечі, які продовжують надходити...
Як розповів «Дню» казкар, минулого тижня він був учасником круглого столу з питань дитячого телерадіомовлення та захисту дітей від негативної інформації, який відбувся в Національній раді з питань телебачення й радіомовлення. Захід був організований Нацрадою спільно з Громадською радою, що діє при цьому органі, та Міжнародною громадською організацією «Інтерньюз Україна». В роботі круглого столу також узяли участь представники органів влади, галузевих об’єднань, телеканалів та дитячих програм на телебаченні й радіо, громадських організацій, що опікуються захистом дітей, міжнародних організацій та ЗМІ. Обговорювалася там і тема закриття дитячої програми на ICTV.
«Але ж круглий стіл нічого не вирішує. Просто пожалкували, і все. Змін щодо бачення цього питання у керівництва каналу немає», — розповів Сашко Лірник.
Передача «Світанок» перестала виходити на ICTV на початку грудня. І хоча після цього на сайті телеканала й з’явилося оголошення про те, що «проект призупинено з технічних причин» і «незабаром «Світанок» знову з’явиться в ефірі каналу ICTV», за словами Сашка Лірника, все це неправда.
«Хоча листи від дітей все надходять і надходять. А дітей обманювати не можна. Передачу треба зберегти. Для українських діток потрібні казки й доброта, а не тупі шоу і кіно. Тільки впродовж цього тижня за один день отримував від десяти до сотні листів. Зараз їх зібралося дуже багато, і я не знаю, як відповісти дітям і як їм пояснити», — говорить Сашко Лірник, із сумом констатуючи, що на дитячому телебаченні практично не лишилося дитячих програм.
ДО РЕЧІ
«Дитячий телевізійний контент живе за законами радянської торгівлі: дефіцит продукту й засилля інтересів продавця»
Таку думку під час круглого столу з питань дитячого теле- та радіомовлення, що відбувся днями в Нацраді, висловив професор кафедри телерадіожурналістики, дикторів та ведучих телепрограм Київського національного університету культури та мистецтв Олександр МАКАРСЬКИЙ. «Практично всі телевізійні канали тримають дітей на голодному пайку. А якщо щось в ефірі й з’являється, то в час, вигідний продавцеві рекламного ефіру, тобто далеко не у прайм-тайм. Канал ІСТV, наприклад, пропонує малятам прокидатися о 5-й годині ранку. Нічого страшного не станеться, якщо рекламу допустять і в дитячі телепередачі, якщо рекламні ролики облямовуватимуть і дитячі програми. Головне — скеровувати частину отриманих таким чином рекламних коштів на виготовлення якісного національного дитячого телепродукту, який завоює інтерес аудиторії, а отже, буде цікавий рекламодавцю», — говорить пан Макарський.