Стартувало нове шоу «Покажи їм!», яке є спільним проектом двох регіональних телеканалів — ZIK (Львів) та «Донбас» (Донецьк). У назві закладено антитезу дещо агресивного характеру. «День» поспілкувався з керівниками обох каналів про задум нової програми.
— Враховуючи вже традиційне протиставлення львівських та донецьких, чи не вважаєте ви, що це лише підсилює регіональне розділення? Чому ви обрали саме такий формат?
Дмитро ДОБРОДОМОВ: — «Покажи їм!» — це справді десять історій зіткнення та порівняння двох культур, ментальностей, способів життя. Але такий формат не має на меті розділити. Так, Львів і Донецьк — полярні міста. Та передусім на їхній полярності наголошують політики. Саме вони обвішали столиці двох протилежних регіонів стереотипами, різноманітними міфами. Відтак і мешканці Львова та Донецька у своїх знаннях про донеччан та галичан відповідно керуються думками, які їм нав’язали згори. Кожен із героїв реаліті-шоу — а це шахтарі, кухарі, таксисти, тренери, дитячі вихователі, шоумени тощо — знайомі із чужим містом лише зі слів знайомих, друзів, і, як я вже відзначив, політиків.
Тож, по-перше, ми хочемо показати Галичину очима донеччан, а Донбас — поглядом львів’ян. А головне — з’ясувати, які стереотипи є правдивими, а які — ні.
За форматом шоу, представники різних професій на кілька днів вирушать «у відрядження» з Донецька до Львова і навпаки, щоб зануритися у життя в абсолютно новій атмосфері та незнайомих обставинах. Власне, що із відомих міфів про Львів та Донецьк правда, а що вигадка, герої шоу перевірять роботою у чужому місті, у спілкуванні та дискусіях із місцевими жителями.
«Покажи їм!» — це шоу не розділення та агресії, а пізнання, відкриттів, руйнування міфів.
Юрій СУГАК: — «Покажи їм!» — це скоріше звернення до тих, хто вірить в існуючі стереотипи або нав’язує їх. Наше шоу покликане руйнувати стереотипи. Дуже рекомендую цей проект усім, хто ще й досі живе міфами про Схід і Захід України.
— Різноманітні реаліті-шоу для України — річ не нова. Тим паче у неділю ввечері у вас буде багато конкурентів серед центральних телеканалів. Чим приваблюватимете глядача до своєї кнопки?
Д. Д.: — Ми не боїмося конкуренції із центральними каналами. Адже такий страх — перепона для розвитку, до якого ми прагнемо. Ми хочемо створювати такий продукт, який би на рівних конкурував із проектами загальнонаціональних каналів. Тим паче, що частина авторських проектів ZIKу — «Народний контроль», «Огляд дня», «Люстрація», «Прямим текстом» — по Західній Україні часто показують рейтинги, які відповідають центральним показникам.
Так, розважальне шоу — це певною мірою нова ніша для нашого телеканалу. Але таким чином ми хочемо розширювати свою аудиторію. Торік ми вже мали досвід створення свого першого реаліті-шоу «НА!РОБОТУ». Відтак знання, отримані тоді, зараз стають нам у нагоді.
Для участі в шоу ми шукали колоритних персонажів, з різними характерами — від запальних холериків до холодних і незворушних. Але водночас таких, кого можна назвати типовим представником свого краю, хто живе за законами та традиціями свого регіону. Звісно, окремі ситуації ми спеціально режисували і вигадували для того, щоб учасники змогли максимально відкритися під час зйомок, показали всі свої страхи, комплекси чи упередження у ставленні до незнайомого міста. А ще своїми вчинками, рішеннями, поведінкою підтвердили чи спростували стереотип про те, яким є вже згаданий «типовий» львів’янин чи донеччанин.
Ю. С.: — Ми не полюємо на аудиторію національних каналів, ми робимо цей проект для небайдужих глядачів свого регіону. Для тих, кому цікаве життя Донбасу і життя Заходу країни. Можна сказати, що глядачів заманюватиме унікальний формат шоу і його актуальність. Національні канали пропонують глобальні формати, ми ж пропонуємо дещо інше, більш інтимне, рідне. Головне, що помітить глядач, — щирість учасників: місто, ситуації, поведінка людей — все природне, ви не помітите фальші, проте побачите справжніх львів’ян і донеччан.
— Цікаво, чи будете ви мірятися між собою рейтингами як два канали-творці?
Д. Д.: — Безперечно! Але не в контексті потужностей телеканалів. Передусім, нам цікаво, як сприймуть шоу і як на нього реагуватимуть глядачі Західної та Східної України. Чи будуть їхні оцінки однаковими, чи суттєво різнитимуться.
Ю. С.: — Ми, в першу чергу, будемо приділяти увагу тому, щоб проект був цікавий і зручний для перегляду нашою аудиторією, змінюватимемо час виходу, якщо буде потрібно. Але, звичайно, нам буде цікаво, як «Покажи їм!» будуть дивитися глядачі ZIKа.