До шостого грудня в стінах арт-простору «Кімната» дніпровської галереї «Артсвіт» показують мультимедійну інсталяцію Микити Лиськова — Energy OFF.
Дочірня галерея «Кімната» розташувалася на другому поверсі арт-галереї «Артсвіт». Вона була створена як проект-простір для виставок, перформансів та інших творчих втілень молодих художників і початківців.
Микита Лиськов активно працює над створенням авторської анімації протягом 10 років, відомий своїми перемогами на великих фестивалях («Де кіно», «Циклоп», «Крок»), колабораціями з відомими музикантами (DZ’OB, Дельфін), так що абсолютно не вписується в початковий концепт проекту. Ірина Полікарчук директор галереї, пояснює подібний вибір простору камерністю проекту.
Маленька і майже порожня кімнатка спонукає до близького спілкування та взаємодії з інсталяцією. Якщо ви давно хотіли, але боялися доторкнутися до концептуального мистецтва, то ця виставка може стати першим кроком до його прийняття або навіть ніжної любові.
На екрані старого радянського телевізора рукомесний відеоряд Микити взаємодіє з цифровими шумами. Лінії зникають, розриваються, деформуються і знову зливаються воєдино. На телевізорі лежить ажурна серветка, а на ній дбайливо стоїть ваза з цукерками. Проти екрану лежить старий килим, на ньому — пуф. Химерні та непередбачувані звуки абстрактної композиції, яка є невід’ємною частиною інсталяції, розповзаються за межі «Кімнати», по всіх куточках галереї. Energy (Off) — назва музичного твору Bryan’а Eubanks’а і Jason’a Kahn’a, яке надихнуло Микиту на цю інсталяцію.
Складається враження повної фікції та неправдоподібності того, що відбувається. На тлі білих стін атрибути радянського минулого — абсолютно відірвані. Циклічні зображення та музика створюють ефект повного розфокусування зору, уваги та зупинки внутрішнього діалогу.
Раніше Микита Лиськов працював в основному з сюжетною анімацією, і Energy OFF — це його перший абстрактний експеримент. Творчість для нього — це боротьба проти закостенілих радянських комплексів і невпинний виклик. Сам Микита всіляко заперечує наявність якого-небудь глибинного сенсу, хоча і зізнається, що інсталяція навіває йому спогади про дитинство, коли під час перегляду мультфільму сигнал антени давав брижі перешкод.
У цьому і краса того, що відбувається. Абстрактне мистецтво не обмежує ні художника, ні глядача. Така свобода лякає, дивує і злить. Таке мистецтво не вимагає глибоких і громіздких фонових знань, і це дозволяє до себе доторкнутися будь-якому, навіть зовсім недосвідченому глядачеві. А разом з тим мистецтво не вимагає від вас схвалення. Той перший образ, за який ви зможете вхопитися, — і буде ваш.