Один із лідерів інформаційного мовлення — канал «112 Україна» — цього тижня відзначив четверту річницю свого існування. Народжений під час Революції Гідності мовець порівняно швидко вийшов на рівень загальнонаціонального, а його рейтинги почали демонструвати передові позиції серед інформаційних каналів. Рік тому, 10 листопада 2016-го, в статусі генерального директора на канал прийшов працювати колишній голова правління телеканала «Інтер», екс-генеральний директор Національної телекомпанії України Єгор Бенкендорф. В інтерв’ю газеті «День» новий керівник обіцяє експериментувати з форматом мовлення. Про успіхи й уроки «112 Україна», а також конкуренцію серед інформаційних мовців — читайте в інтерв’ю з Єгором БЕНКЕНДОРФОМ.
— Єгоре Андрійовичу, що ви особисто могли б назвати головним досягненням і головним уроком «112 Україна» за роки роботи?
— Звичайно ж, те, що ми утримуємо передові позиції у своєму сегменті. І це — незважаючи на всі труднощі як щодо нашого каналу, так і в цілому в країні. Наш колектив — це наше досягнення. Це єдина команда, яка насправді навіть більше, ніж команда! Сьогодні це кращі з кращих, адже багато хто починав свою кар’єру на нашому каналі. Ну, і найголовніші наші досягнення ще попереду.
— Коли ви прийшли працювати генеральним директором «112 Україна», то в інтерв’ю газеті «День» зазначили, що канал має «абсолютно реальні можливості для того, щоб досягти й утримати п’яте-шосте місце за універсальною аудиторією». З цією метою ви намагаєтесь експериментувати з форматом мовлення. Як можна оцінити результати цих експериментів?
— Експерименти — це процес. І, на жаль, за один день усе не робиться. Ми продовжуємо експериментувати. У нас з’являються нові проекти, а в нашій команді з’являються нові люди. І той факт, що ми не лише утримуємо передові позиції, а й поступово ростемо, свідчить про те, що тренд нами обраний правильно.
— Під час Революції Гідності українці практично цілодобово жили у форматі безперервного пошуку новин. Сьогодні триває війна, але медіаексперти зазначають, що аудиторія втомилася від інформаційного перенасичення. Ви це відчуваєте?
— Аудиторія втомилася не від перенасиченості інформацією як такої. Вона втомилася від великої кількості неперевіреної інформації, відвертих фейків, якими, на жаль, грішать чимало українських ЗМІ. Але якісна, перевірена і чесно подана інформація цінуватиметься завжди. Показники каналу «112 Україна» — найкраще підтвердження цього.
— Коли починався Майдан, у «Дні» вийшла стаття під назвою «Народжені революцією». У ній разом з експертами ми говорили про перспективи інформаційних каналів, які виросли на цій хвилі: «112 Україна», «Еспресо ТБ», «Громадське ТБ» тощо. Можна сказати, що зараз ці канали залишаються «революційними»? Які у них перспективи?
— У кожного каналу свій шлях. Я не можу говорити за своїх колег, але ми на телеканалі «112 Україна» не замислюємося над тим, наскільки ми «революційний» канал у всіх сенсах цього слова. Ми просто робимо свою роботу — об’єктивно інформуємо і доносимо всі точки зору. У нас широка аудиторія, і глядачі нам довіряють. Цього досить, щоб не хвилюватися про свої перспективи.
— Велика кількість інформаційних каналів в Україні — це запит аудиторії або, швидше, бажання певних політичних груп мати власні сфери медіадій?
— Первинний, звичайно ж, запит аудиторії. Не було б його, не було б сенсу запускати нові телеканали. А що стосується політичного впливу на діяльність журналістів, то мені здається, що медіасфера часто просто недооцінює свого глядача. За останні два десятки років глядач бачив стільки, що прекрасно розуміє що до чого, й обдурити його фактично неможливо. А з іншого боку, як кажуть китайці: «Нехай розцвітають усі квіти». Велика кількість каналів і конкуренція між ними — це однозначно хороші тенденції.
— Днями «112 Україна» відзначив четверту річницю свого існування. А яким, на вашу думку, мовець буде ще через чотири роки?
— Це з якого боку подивитись. Якщо ж — про принципи свободи слова і донесення об’єктивної інформації, то вони, переконаний, залишаться незмінними і через чотири роки, і завжди. Що ж до творчого рішення — ми продовжимо експериментувати і намагатися створювати щось нове. 2014-го, коли канал щойно запустився, це було абсолютно нове явище, яке приємно здивувало глядача. Дивуватимемо наших глядачів і надалі. Власне, для цього ми живемо і творимо.