Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

МЗС і НТКУ взялися за імідж

Зовнішньополітичне відомство та Національна телекомпанія створять Україні образ «надійного й передбачуваного партнера» за 9,2 мільйона гривень
13 серпня, 2010 - 00:00

Як повідомляє «МедіаБізнес», днями стало відомо, на що буде витрачено 9,2 мільйона гривень, передбачених у держбюджеті на створення позитивного іміджу України в світі. Цими грошима розпоряджатиметься Міністерство закордонних справ.

На отримані кошти планується видати два подарункових фотоальбоми (наклад до 1000 шт.): один розповість про країну загалом, а інший рекламуватиме туристичні пам’ятки України, її привабливість для бізнесу. Альбоми роздаватимуть послам, міністрам та іншим високоповажним гостям країни. Крім того, у найближчі місяці знімуть трихвилинний ролик, який планують показати на Euronews, CNN та інших каналах. Ще один 15-хвилинний відеофільм буде знято для презентації на виставках, конференціях, ярмарках. На всі заплановані проекти виділених коштів не вистачить, тому в МЗС сподіваються і на допомогу спонсорів.

Проекти, створювані з метою розповісти про Україну світові, плануються і отримують фінансування регулярно, але рідко здійснюються належним чином і, крім того, супроводжуються скандалами з приводу вибору підрядників. Наприклад, у 2005 році МЗС провів тендер на створення позитивного іміджу України за кордоном, який виграла маловідома харківська компанія «Конгломерат», отримавши на освоєння 12,8 млн. гривень. Тендер супроводжувався скандалами і позовами. Нарешті контракт було розірвано, а бюджетні гроші, що вже поступили на рахунки «Конгломерату», повернути не вдалося. У вересні 2006 року новий тендер проводила вже Держслужба туризму і курортів (входить у структуру Мінкульту). Його виграла компанія «Гранд-Прінт». Вона використала вісім млн. гривень на створення і розміщення ролика «Україна. Для закоханих у сніг» на каналах National Geografic та Euronews, а також рекламу в журналі «Readers Digest». Розміщення промо-роликів «Україна. З красою, ваша» на каналі CNN International у 2008 році обійшлася в 2,53 млн. гривень.

У червні 2009 року Кабмін затвердив державну цільову програму формування позитивного міжнародного іміджу України, розраховану до 2011 року. В рамках цієї програми уряд мав намір провести інформаційну кампанію, метою якої стане створення в очах міжнародного співтовариства образу України як надійного і передбачуваного партнера. На фінансування заходів, передбачених програмою, було заплановано 232 млн. грн. Але вже в 2010 році, не дивлячись на те, що термін дії попередньої програми не закінчився, плануються нові дії та проекти.

До роботи зі створення позитивного іміджу України може приєднається Національна телекомпанія України. Вона розглядає можливість створення документальних фільмів про історію України та її маловідомі пам’ятки, які ретранслюватимуть зарубіжні канали-партнери НТКУ в 22 країни.

Газета: 
Рубрика: