Учора працівники телебачення та радіомовлення відсвяткували своє професійне свято. Без сумніву, побажань на їхню адресу пролунало безліч. Також, як годиться, підбивалися підсумки зробленого та будувалися плани на майбутнє. Таким чином, «День» звернувся до медіа-колег з наступними запитаннями:
1. Що саме будете святкувати?
2. Над чим потрібно працювати у сучасному медіа-просторі?
3. Що ви побажаєте мамі собі?
Ірина ШТОГРІН, головний редактор «Нашого радіо»:
— 1. Сьогодні ми вже можемо сказати, що український ФМ-рух виріс із коротких штанців і став самодостатнім. Адже ще років п’ять тому можна було говорити лише про вдале або невдале копіювання російських радіостанцій. Навіть не наслідування, а саме копіювання. Тепер радіостанцій стало істотно більше. І конкуренція вимагає викристалізовувати свій формат, не зливатися з іншими, намагатися бути особливими і оригінальними. Істотно побільшало українських пісень. Отже, додалося самоповаги та самоідентифікації.
2. Працювати треба над мовою. Факт залишається фактом. Ні радіо, ні телебачення (за виключенням національних каналів, де збереглися старі вишколені кадри) ще не володіють українською мовою. Помилка на помилці!!! Це смішно, але таке відчуття, що у нас з теле- та радіоприймачів говорять переважно трієчники, а то і двієчники. Неможливо собі уявити, щоб ведучі прямого ефіру на російських радіостанціях «так» могли б говорити російською?! Так що — нам ще вчитися і вчитися, читати і читати!!!
Також треба працювати над створенням власного оригінального програмного продукту. І зірок треба власних ростити, а не запрошувати iз-за кордону. Це комплекс меншовартості. І це обов’язково дасть про себе знати у загальному звучанні ефіру.
Дозвольте запитати, чому Савік Шустер, якого до появи на IСТV знали в Україні лише журналісти, — має викликати більше поваги чи інтересу у глядачів, ніж український журналіст?! Те ж саме і на радіо. Тому, вітаючи колег зі святом, хотіла би звернутися із закликом: «Плекайте власних зірок!!! Це стратегічно правильно і дешевше!!!».
3. А собі, як головному редактору «Нашого радіо», бажаю сил та натхнення разом з усім нашим колективом — зробити звучання станції приємним та цікавим для кожного, хто розуміє, що «наше» — це «своє» для усіх.
Віталій ШКОЛЬНИЙ, журналіст «MusicРадіо»:
— 1. У кожного фаху має бути свій професiйний день. Навіть для годиться. Відсвяткували день себе у радіожурналістиці. Адже у своїй професії ми маємо можливість самореалізуватися, показати себе... На сьогодні склалися позитивні умови в тому плані, що ми можемо говорити те, що думаємо. Нас у цьому не обмежують і не ставлять у певні рамки. Також українська музика не просто розвивається, а покращується її якість. І це радує.
Але не можна не згадати про негаразди із Національною радою з питань телебачення і радіомовлення. Вони зараз «заганяються» з україномовною музикою. У нас україномовний продукт є, але його не 50 відсотків, як того від нас вимагають. Але, якщо виконувати всі прийняті постанови, то явища формату взагалі перестане існувати. Тоді постане запитання: як буде існувати та розвиватися «Шансон», «Русское радио», «Народное радио» тощо?
2. А от працювати потрібно, перш за все, над українською мовою. Адже в радіоефірі сьогодні панує суржик. Справжньої фонетики української мови немає. Гадаю, що ще працювати потрібно над законодавством. Адже воно у нас недосконале.
3. Медійникам бажаю легких ефірів, правильної української мови та бути принциповими.
Марина МИРГОРОДСЬКА, головний редактор телеканалу «Україна»:
— 1. Мені легко відповідати на це запитання — менше місяця тому в нас стартував ребрендінг. Вiн уже показав добрі результати: частка нашої новинної програми «Події» виросла з 3,85% з першого дня оновленого каналу до 5,04% зараз — для телебачення це серйозне зростання. Добре було прийнято й наш новий логотип і дизайн. Так що в День працівників телебачення нам буде нескладно знайти слова для тостів: за 5,4, за голуба, за органічність синього і жовтого в літері «ї»…
2. Телеканалу «Україна» найближчим часом потрібно гарненько попрацювати над тим, щоб повною мірою втілити нашу нову маркетингову стратегію.
3. По-доброму здивувати. І глядачів, і профтовариство.