Кінець літа — початок осені на більшості телеканалів традиційно є точкою відліку для нового сезону. У зв’язку з цим «День» звернувся до топ-менеджерів вітчизняних телеканалів із проханням розповісти:
1) ЯКІ НОВІ ПРОЕКТИ ЗАПРОПОНУЮТЬ ГЛЯДАЧЕВІ НА ПОЧАТКУ ЦЬОГО СЕЗОНУ?
2) ЩО, НА ЇХНЮ ДУМКУ, ЗМІНИТЬСЯ В НОВОМУ СЕЗОНІ НА УКРАЇНСЬКОМУ ТБ ЗАГАЛОМ?
Пропонуємо вашій увазі відповіді тих із них, хто погодився «розкрити карти».
Олександр ЗОРКА, директор дирекції програм Національної телекомпанії України:
— Новий телевізійний сезон Національна телекомпанія України розпочинає з трансляцій агітаційних програм кандидатів на пост президента України. За попередньою домовленістю з Центрвиборчкомом для цих програм будуть відведені відрізки у prime-time: з 20:15 до 20:50 з понеділка по п’ятницю.
Крім того, виборці матимуть можливість ознайомитися з програмами кандидатів у мережі Першого Національного і у передачах обласних державних телекомпаній: для них передбачено відрізок мовлення з 19:00 до 19:30 у будні, починаючи з 1 вересня.
Орієнтовно перший етап ознайомлення наших телеглядачів з агітаційними програмами кандидатів на пост президента України Перший Національний закінчить шостого жовтня 2004 року і відразу розпочне другий, а саме — трансляцію теледебатів за участю кандидатів. Ефірний час (а це буде prime-time), порядок проведення теледебатів поки що узгоджується Центральною виборчою комісією.
Але, звичайно, новий телевізійний сезон Першого Національного не обмежується агітаційними програмами кандидатів на пост президента України. 3 31 серпня Перший Національний вже транслює матчі Кубку світу з хокею; з 15 вересня розпочнуться трансляції матчів Ліги чемпіонів з футболу, а з 17 вересня — трансляції ХII Паралімпійських iгор у Афінах.
Крім того, як всім відомо, в травні наступного року в Києві відбудеться ювілейний пісенний конкурс Євробачення. На початку сезону важливим та відповідальним завданням для НТКУ буде висвітлення перебігу Національного відбірного конкурсу на участь у пісенному конкурсі Євробачення-2005. Хочу нагадати, що в усіх бажаючих ще є час — до 20 вересня — надіслати заявку на участь та позмагатися за честь представляти Україну на пісенному конкурсі Євробачення.
Олександр ТКАЧЕНКО, голова правління «Нового каналу»:
— 1) У «Нового каналу» в новому сезоні цілий пакет нових програм. Серед них — щоденне скетч-шоу в «Камері кафе» — п’ять хвилин бадьорості та веселого настрою. Унікальний для нашого ТБ проект, що успішно йде в багатьох країнах Європи. «Готовий на все» — проект для всієї сім’ї, випробування на глибину ваших почуттів до ближнього, рішучість здійснити заради дорогої людини найнезвичайніший вчинок. Зйомки відбуваються як в Україні, так і за кордоном. Уперше для українського ТБ звичайні люди опиняються в незвичайних умовах. «Товстий огидний жених» — знято спільно з одним із російських каналів, де ведучою виступила Маша Єфросініна. Це рiеліті-шоу, від якого перехоплює подих. Оновлена програма «3х4» із новим ведучим. Сюрпризи в «Підйомі». Лінійка прем’єрних показів в Україні російських серіалів, серед яких хіт цього року в Росії — «Бальзаківський вік, або Всі чоловіки сво…». «Новий» також запустив у виробництво свій багатосерійний серіал (за успішним західним форматом і поки ще новою для України технологією виробництва).
2) Не хотілося б, щоб телебачення ставало жертвою зведення політичних рахунків, що простежується в діях наших політиків, причому як «правильних», так і «неправильних». Але головне те, що вітчизняне ТБ стало конкурентнішим — очевидно, рівень боротьби за глядача зріс, при цьому дедалі більшого значення набуватиме власний продукт. Українське телебачення не має стати ретранслятором лише російського програмного продукту. Це тупиковий шлях розвитку українського телебачення. Необхідні умови для розвитку місцевого теле- і кіновиробництва за прикладом Франції, Іспанії чи Італії. Навіть якщо на це знадобляться роки. Інакше ми, щонайбільше, станемо черговим знімальним майданчиком для тієї самої Росії. Але вже зараз на українському ТБ виходить ряд проектів, серіалів, шоу, що не поступаються російським і західним продуктам.
Крім того, така кількість російських проектів часто призводить до того, що постійними глядачами стають представники старшого покоління. А сьогодні український телевізійний ринок (насамперед рекламний) робить ставку на активну аудиторію. Ефективними вважаються канали, які демонструють зростання аудиторії в сегменті від 14 до 49 років. У цьому випадку «Новий канал» й інші нові національні канали зайняли лідируючі позиції.
Дмитро ХАРИТОНОВ, генеральний продюсер телеканалу СТБ:
— 1). На СТБ новий сезон розпочнеться пізніше, ніж в інших телеканалів. Не на початку осені, а ближче до її кінця. Це пов’язано з тим, що зараз на СТБ майже відсутнє власне виробництво, якщо, звісно, не брати до уваги програми «Автостиль», «Вікна-Новини» та «Час «К». Усі вони будуть переформатовані та з’являться в новому вигляді. Крім того, в нас з’явиться могутня лінійка документального кіно, в тому числі й власного виробництва. Оскільки конкуренція між каналами зараз загострюється, я не хочу розкривати всі карти, пов’язані з тематикою цих фільмів. Але вже зараз можу сказати, що буде зроблено цілий пакет документальних фільмів до 60-річчя перемоги в Великій Вітчизняній війні. Також найближчим часом ми запустимо низку програм, над якими в даний час триває копітка робота. Вже в середині вересня в ефір СТБ вийде проект «На пробу», зроблений спільно з «Магнолією- ТБ». Це — аналог програми «Про запас», яка свого часу виходила на НТВ і РТР та була присвячена аналізу споживчих якостей різних товарів. Крім того, зараз готується цікава книжкова програма, яка, швидше за все, виходитиме щосуботи. Ще до кінця осені в нас з’явиться кулінарне шоу «Основний інстинкт» із дуже багатою декорацією та дорогими постановками тривалістю 26 хвилин. Щодо новин, то їм у новому сезоні приділятимемо дуже серйозну увагу. Ми вже закрили «Вікна» та запустили два ранкові випуски новин о 7-й та 8-й годині. Зміниться дизайн студії, очевидно, додадуться й нові ведучі. Як розумієте, все це — досить великий пласт, над яким ми зараз і працюємо.
2). Я думаю, що в новому сезоні на українському ТБ станеться те, що сталося кілька років тому на російському телебаченні, коли загострилася конкуренція між каналами. Зараз це приходить і до нас. Поява нових каналів, безпрецедентне посилення «ТРК Україна», куди протягом найближчих двох років інвестують великі кошти, посилення кабельних каналів IVK і КТМ, поява нових продуктів на вже добре відомих телеканалах «1+1» й «Інтері» — усе це, безумовно, великий плюс для українського телебачення. Адже те, що не конкурує, — вмирає. Відсутність постійної конкуренції між каналами завжди призводить до стагнації та відмирання нервових тканин у телебачення. Я двома руками за конкуренцію, не боюся її і завжди вітав. Переконаний, СТБ буде тут аж ніяк не останнім каналом.