Телебачення, як жоден інший засіб масової інформації, не
терпить звички. Звички глядачів. Телебачення зобов'язане дарувати сюрпризи
й перетворювати рутину життєвого існування на простір, насичений подіями
й приводами до роздумів. Це, я сказав би, перша причина.
Друга причина нинішніх змін більш специфічна й стосується
розвитку власне нашого телеканалу. У назві «1+1» уже закладено характеристику,
що легко пізнається. Йдеться про канал, який є співрозмовником. Ми давно
почали розвивати цей «бренд». Із маніакальною завзятістю ми розкручували
наших ведучих доти, поки вони не стали людьми, котрі викликають довіру.
Й зараз ми продовжуємо розвиток. Канал «1+1» — не державний,
а отже, існує передусім на грунті власної комерційної діяльності, тобто
за рахунок рекламних надходжень. Тому ми намагаємося бути популярними й
розважальними, цікавими для доволі широкої аудиторії. Однак у новому сезоні
ми розвиваємо те, що називається журналістським оглядом «1+1». Кількість
авторських програм, програм прямого ефіру збільшується. І робиться це насамперед
для того, щоб реалізувати, мабуть, головну відмінність «1+1» від шанованих
нами конкурентів, а саме — наявність чималої кількості яскравих індивідуальностей.
Ведучих, журналістів, режисерів, усіх, хто знаходиться за кадром, сильних
і серйозних професіоналів, котрим є що сказати й котрі знають, як це зробити.
Третя причина носить тимчасовий, але вельми важливий характер
— президентські вибори. Це — подія не тільки нинішнього року, подія, що
визначає долю країни. Не будучи учасниками політичного процесу, ми — законослухняні
громадяни на особистому рівні й відповідальний засіб масової інформації
на рівні професійному.
Якщо конкретно: збільшується кількість передач прямого
ефіру. Крім популярного «Сніданку з 1+1», стає більш журналістською програма
«Не всі вдома», як і раніше розрахована на молодіжну аудиторію. З'являється
щоденний блок нічного ефіру з назвою, вигаданою колись Ольгою Герасим'юк
для власної програми — «Проти ночі». Це блок прямого ефіру, що включає
в себе й ток- шоу, й документальні жанри, й авторські програми, вже відомі
й нові. З'являється можливість докладніше розібратися в головній події
дня: культурній, політичній, економічній — одне слово, головному інформаційному
мотиві дня.
Розвивається далі «Телеманія» — продумується серйозний
серійний проект. Чимало змін буде в «Табу», незважаючи на те, що програма
досить популярна, значною мірою завдяки гострій контрверсійній формі. Проте
й вона, ймовірно, буде розвиватися: можливі проекти-відгалуження, можуть
з'явитися програми, здатні задовольнити інтерес аудиторії в зв'язку з майбутніми
виборами. Зараз йдеться про спецпроект «Табу», де зможуть дискутувати прихильники
різних кандидатів у президенти України.
Я вже не говорю про «Епіцентр», який не так давно, але
дуже бурхливо розпочав своє життя. Зрозуміло, що всіх без винятку кандидатів
у президенти України буде запрошено на передачу, й вони матимуть можливість
висловитися. Ця програма цілком природно продовжиться цікавим проектом
теледебатів — нашим улюбленим телемарафоном.
У нас є ще кілька ідей, пов'язаних саме з подіями жовтня—листопада,
які нададуть можливість глядачам познайомитися з учасниками передвиборної
кампанії та їхніми програмами.
Чималі зміни очікуються на ТСН. Загалом я дуже шанобливо
ставлюся до «Телевізійної служби новин», вважаю її серйозною й достовірною.
Відомі результати соціологічних опитувань, в яких ТСН називають такими,
що викликають довіру, об'єктивними, збалансованими й цікавими новинами.
Середній вік нашої глядацької аудиторії становить 35 років. Це люди, котрі
активніше залучені до різних сфер людської діяльності. Додому вони приходять
набагато пізніше, ніж аудиторія «Інтера» або «Першого Національного». Тому
«головний удар» — основний випуск новин із Аллою Мазур переноситься з 19.30
на 22.00. Зазнає змін уся мережа виходу новин. Таким чином, ми матимемо
можливість будь-якої секунди, в будь-який момент надходження новин гнучко
відреагувати й випустити те, що на Заході називається «Breaking News».
Це гнучка система новин, яка, крім своєї обов'язкової мережі, має можливість
будь-якої секунди з'явитися в ефірі.
Ми пишаємося чималою кількістю власних програм і блискучими
професіоналами, котрі їх роблять. Тому виробництво наше не тільки не гальмується,
а й зростає. Головне — відгукнутися на потребу аудиторії в діалозі. Тільки
у такий спосіб зможемо зробити ривок до того, щоб телебачення в Україні
вже ніколи в майбутньому не викликало сумнівів ні в кого з власних глядачів.
Сумнівів щодо власної якості. Й у здатності бути розумним, інтелігентним
і популярним.