У популярному музичному проекті каналу «1+1» «Голос країни-6» — фінальна стадія відбору учасників. Зірковий склад журі — Святослав Вакарчук, Тіна Кароль, Потап та Іван Дорн — прослухали вже більшість бажаючих потрапити у фінал. Місць у командах тренерів майже не залишилося, і, відповідно, боротьба за кращі голоси суттєво посилюється. У чому секрет успіху талант-шоу, яке традиційно має шалені рейтинги? Як відбувалися виїзні кастинги для учасників і де вдалося знайти прекрасні голоси для проекту? А головне — чому в проекті цього сезону зроблено акцент на українську музику? Про це «День» розмовляв із відомим композитором, музичним продюсером проекту «Голос країни» Русланом КВІНТОЮ, який краще за всіх знає, з яким репертуаром можна відряджати учасників на сцену.
— Тренери проекту «Голос країни-6» прослухали вже більше половини учасників. Місць у їхніх командах стає все менше, а значить, боротьба за кращі голоси посилюється. Привідкрийте, будь ласка, завісу, чим здивують глядачів нові учасники?
— В кожному ефірі наші учасники дивують тренерів. У цьому році вони значно сильніші, ніж у минулих сезонах. Вони різні, з власним музичним світоглядом та цікавими голосами. Наприклад, цієї неділі покажуть виступ дуже талановитого хлопця — нігерійця Аняні, який працює хірургом в Одесі. Він уже брав участь у четвертому сезоні проекту та дійшов до нокаутів. Подивимося, чи вразить він тренерів цього разу.
Більшу частину учасників глядачі вже побачили, проте попереду не менш яскраві виконавці. Все в руках тренерів. Я впевнений, що найкращі потраплять до проекту.
— Дивлячись програму, мимоволі ловиш себе на думці про те, які ж талановиті люди живуть поруч — на сусідній вулиці, в сусідньому місті. Як вам удалося знайти таких обдарованих учасників? Як відбувався відбір? Що було головним — власне рівень вокалу чи артистичність учасника, психодрама його життя?
— Кастинги на виїзді у регіонах, зазвичай, найефективніші. Адже не кожен вокаліст може сьогодні дозволити собі приїхати у столицю з різних причин. Маючи досвід трьох попередніх сезонів, я вже відчуваю серцем цих хлопців. Ось він чи вона виходить на сцену кастингу, лише одного погляду в їхні очі, однієї заспіваної пісні достатньо, і я вже відчуваю цей зв’язок... Ніколи не помилявся. Звичайно, головне у проекті — це вокальні дані та здатність по-своєму відчувати музику. Враховуючи успіх попередніх сезонів, виконавці вже знають, який рівень підготовки необхідний. Цього року учасники радували репертуаром і підходом до вибору композиції. Це і свої кавер-рішення, і пропозиції цікавих українських пісень у власній обробці. На «сліпих прослуховуваннях» ми їх так і показуємо публіці та тренерам, зберігаючи авторське бачення.
Головне, звичайно, — це голос та здатність по-своєму прочитати музичний твір, подати своє бачення. Проте часто трапляється так, що учасники мають незвичайні життєві історії. Наприклад, рокер зі Львова Назар Бецель. Він — син священика, який мав би піти шляхом батька, але захопився музикою та кардинально змінив імідж.
— Цього сезону в проекті, крім культових світових творів, особливу увагу приділено музиці, створеній в Україні. Це свідомий орієнтир, чи так склалося?
— Нам хотілося в цьому сезоні зробити максимальний акцент на українській музиці. Ми будемо вести цю лінію й далі. Проте багато учасників самі вибирають українські композиції.
Наприклад, минулої неділі Іванка Червінська із Франківщини дуже добре виконала в ефірі українську народну пісню «Летів пташок понад воду». Дівчина хоче популяризувати українську пісню, адже її надихає фольклор. Вона потрапила до команди Вакарчука.
«ГОЛОС КРАЇНИ-6» ЗІБРАВ УЧАСНИКІВ ІЗ ЧОТИРЬОХ ЧАСТИН СВІТУ / ФОТО НАДАНО КАНАЛОМ «1+1»
А в наступному випуску виступить бандуристка Інна Іщенко, яку ми випадково почули в парку Полтави і запросили на кастинг. Зараз не так часто можна почути цей народний інструмент, тим більше, що цього року з ним ніхто ще не виступав на проекті. Цікаво, як складеться її доля на «Голосі країни».
У минулих випусках виступала дівчина — Кулініч Настя — з піснею Соломії Крушельницької, в наступних ефірах прозвучить композиція Ігоря Поклада.
Попереду дуже багато цікавого і несподіваного. Це музика 1960 — 1970-х років, приємні музичні сюрпризи від самих тренерів та учасників.
— «Голос країни-6» — інтернаціональний. Такої кількості учасників з інших країни ще, здається, не було. Глядачі вже бачили вокалістів із Росії, Білорусі, Франції... Вони у фіналі також виконуватимуть українську музику? Чи їм буде дозволено співати національні твори своїх країн?
— Цього року на «Голос країни» приїхало багато іноземців, тому що вони вважають, що саме тут у них є шанс бути почутими. Проте все одно українських талантів більше.
Ми ніколи не нав’язуємо учасникам репертуар. Спочатку кожен тренер слухає їхні пропозиції пісень. Завдання тренера — розкрити учасників далі, на наступних етапах. Тому він може підказати або запропонувати тільки краще. Вокалісти з-за кордону із задоволенням співають українські пісні, що абсолютно нормально. Скажу більше, іноді це звучить краще, ніж оригінал. А наприклад, на «сліпих прослуховуваннях» учасниця із Єревана Діана Діковскі виконала свою народну пісню, і ніхто не був проти. Тим більше, до неї повернулося одразу три тренери.
— Порівняно з минулими сезонами проекту, цього року в «Голосі країни» надміру мало російської музики. Це свідома позиція?
— Ні, учасники здебільшого самі обирають українські пісні, але ми не нав’язуємо цей вибір. Вони приходять на проект зі своїм репертуаром, це їх бажання співати те, що підказує серце і може максимально показати їхні здібності. Цього року будуть і російські пісні також. Але в пріоритеті, звичайно ж, — українська музика.
— Анонсується, що в ефірі вокального шоу можна буде почути твори з репертуару як титанів української музики, так і нових сучасних музикантів. Чи лунатиме класика? Як будуть представлені сучасні поп-стилі?
— Враховуючи формат проекту, ми не обмежуємо себе стилями. Наше завдання — з пісні зробити музичний твір. Так було і на попередніх сезонах. Ми з класики робили кросовер, а з народних пісень — класику тощо. Звичайно, будемо дивувати та закохувати людей в це неймовірне шоу — «Голос країни» — і надалі. До речі, до команд тренерів уже потрапило кілька виконавців з оперними голосами. Наприклад, Анастасія Янцур із Рівного виконала куплети із оперети «Летюча миша» і покорила серце Івана Дорна.
— Виступ на «Голосі країни» солістки харківської інді-поп-групи «Pur: Pur» Нати Сміріної з піснею британського гурту Florence and the Machine став сюрпризом для глядачів і тренерів. Співачка прийшла на проект, щоб спробувати себе в новому амплуа, адже її група вже відома в Україні. Також на сцені вже виступав Павло Зібров. У деяких блогах пишуть, що запрошення відомих музикантів зрежисовано, і шансу як такого потрапити до фіналу у них не було. Власне, Зібров у ефірі сам зізнався, що його запросили продюсери програми, а не він виявив бажання. Що дає проекту участь уже відомих митців?
— Насправді багато з учасників уже мають свої групи чи виступають сольно. У них є свої фанати. Але вони приходять на проект за своїм бажанням, бо вважають це кроком на шляху їхнього розвитку. Для них це можливість отримати досвід, попрацювати з відомими музикантами та продюсерами. Павло Зібров прийшов, щоб підтримати учасників проекту.
— Музикант у четвертому поколінні Влад Каращук прийшов на проект, щоб гідно представити свою династію. Його мати і бабуся — піаністки, батько — кларнетист, а дід був директором Київського інституту музики імені Р. М. Глієра. Як ви можете оцінити виступ Влада? Чи варто ще очікувати представників музичних династій?
— Я пам’ятаю Влада ще дитиною, адже навчався з його батьком в училищі ім. Р. М. Глієра. Я радий його бачити на нашому проекті. Музикальний хлопець, який володіє дуже цікавим вокалом, а точніше, його технікою. Я часто допомагаю учасникам із вибором композицій, щоб показати їхні найкращі здібності. Костя Дмитрієв із команди Дорна — не виняток. Його виступ був настільки вдалий, що зібрав у рекордні строки мільйон переглядів на Youtube. Це перший такий випадок на проекті.
Щодо династій, Влад, напевно, такий один. Але в цьому році дуже багато хлопців — з іноземних форматів «Голосу країни» і є учасниками Євробачення.
— Відомо, що творча група проекту задіює найсучасніші технології, новітні спецефекти і масштабні декорації. Чи не виникне ситуація, коли технологій виявиться більше, ніж «живого» співу? Як оцінюєте власне рівень вокалу учасників? Чи варто глядачам очікувати на виконання творів акапельно?
— У проекті буде все на високому рівні: динаміка, якісний звук, світлове шоу, вокальні здібності учасників і постановки. Але наше головне завдання — вибрати «голос країни-2016» і зробити все для того, щоб наші учасники змогли максимально відкритися на сцені. Для цього у нас є все!