Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Радіоманія: щось новеньке у нашому житті

1 серпня, 1997 - 00:00

У не такі вже й далекі часи радіо для більшості слугувало заповнювачем тиші, тлом, до якого звикаєш і перестаєш помічати. Сьогоднішня ситуація в радіопросторі дає можливість зробити свій вибір. Нові музично-інформаційні станції ростуть, як гриби після дощу, наслідуючи одне одного за стилем мовлення: незв'язна мова діджея - прогноз погоди - сингл з дебютного альбому західної чи нашої зірки. Гороскоп - невдала спроба телефонного спілкування зі слухачем - знову незв'язна мова - той же сигнал (сингл)??? - прогноз погоди тощо. Однак навіть такі несміливі спроби самостійного, нового мовлення увінчалися шаленим успіхом. Добрі людські побажання, признання всім у коханні й вічній дружбі, простота і доступність мови ведучих розчулили публіку до глибини душі. Зразу виник новий вид спілкування - радіотелефонний, який надавав усім бажаючим можливість поплакатися в жилетку як ведучому, так і всім слухачам; замовити пісню для себе чи для нього (усіх їх); передати привіт і палкі поздоровлення. Це справді можна назвати радіоманією, коли людина годинами намагається зателефонувати на радіо, щоб поздоровити когось із днем народження, переконана, що такий подарунок тому, кого поздоровляють, буде важко недооцінити.

І все ж такі радіостанції мають свою аудиторію, аж ніяк не досягаючи великої кількості слухачів різноманітних соціально-демографічних категорій. Наприклад, за результатами масового дослідження "Монітор ЗМІ Києва й області", що його проводила компанія "СОЦІС-Геллап" щоквартально, ??? у квітні, більшість прихильників М'юзік радіо і Гала радіо - молодь до 29 років (більш як половина опитаних цієї вікової категорії слухає ці станції). Кожен четвертий у групі від 30 до 49 років як мінімум раз на тиждень приділяє увагу Гала радіо (під музику якого "можна робити все").

Старша група радіослухачів досить скептично ставиться до музичних і зарубіжних станцій і ведучих,??? віддаючи перевагу УР-1, Промінь та УР-3. Наприклад, за даними згаданого вище дослідження, жоден з опитаних віком від 50 років і старше ніколи не слухав Радіо Голос, Радіо Люкс, Радіо Лідер, Бізнес Радіо.

Необхідно сказати, що серед респондентів, котрі мають вдома працюючі радіоприймачі, тільки 47% мають можливість приймати FM- та УКВ-хвилі.

За даними дослідження, більш як половина опитаних киян і жителів області найчастіше слухають трансляційну мережу (радіоточку), 26% слухають УКВ станції українські, 6% - УКВ станції західні. Швидше за все, це можна пояснити відсутністю найпростіших технічних можливостей, а не негативним настроєм по відношенню до комерційних станцій.

Більшість опитаних зазвичай слухають радіо вдома (87%), кожен п'ятий не відривається від приймача навіть на роботі, 6% респондентів слухають радіо в автомобілі, а 5% роблять це зазвичай у друзів і знайомих.

Як відомо, найпростіший спосіб залучити свого слухача - прислухатися до його інтересів. На діаграмі показано найбільш популярні теми, яким віддають перевагу радіослухачі. Інформація й музика - улюблені рубрики, названі переважною більшістю опитаних. Слід зазначити, що молодіжна аудиторія (11-29 років) більшою мірою віддає перевагу музично-розважальній (94%), ніж інформаційній (56%) тематиці.

Астрологічних прогнозів чекають більшою мірою жінки, ніж чоловіки - 42% проти 29%, а також молоді люди (47%). Кажучи про радіостанції, відзначимо, що музичні Fm станції можуть похвалитися рівнем охоплення молодіжної аудиторії, а також деякої частини 30-49-річних слухачів, давши спокій старшому поколінню. Однак часто саме на середньовікову групу скеровано потік рекламних радіозвернень. Найрозумніший вихід у такому разі - дослідження "своєї" аудиторії чи тієї, яку хочеться назвати "своєю". Найпростіший вихід - подарувати всім бажаним слухачам по приймачу і платити за те, щоб вони його слухали.

Юлія ТАНЬКОВСЬКА, "СОЦІС-Геллап"
Газета: 
Рубрика: