Поки ми дивимося російську й американську телепродукцію, вітчизняні продюсери кують рідне «залізо». І незважаючи на те, що більшість серіалів має чітко виражений вектор — збут на російському ринку (що диктує, наприклад, вибір акторів чи тем), за характером, наповненням, реаліями, а також ментальним колоритом їх цілком можна вважати українськими. Так, ані в кого не викликає сумніву родовід першого серіалу, знятого каналом «1+1», — «День народження Буржуя». Цей вдалий досвід дозволив режисеру Анатолію Матешку ввійти до нечисленного списку наших «миловарів»-професіоналів. Саме він першим освоював таку цілину, як екранізація прози Дар’ї Донцової і Тетяни Устинової. А сьогодні — повернувся до того, з ким починав: сценарист Юрій Рогоза, що колись написав «Буржуя», видав новий містичний детектив із красномовною назвою «Дурдом». Саме його і знімає Матешко для «1+1».
Утім, у робочому плані серіал воліють називати «Садиба». По-перше, щоб не збожеволіти від слова «дурдом», що постійно звучить. По-друге, один з найбільш красивих маєтків України — садиба васала Петра I Гната Галагана — повноправно вважається діючою фігурою сюжету. Знімальна група відшукала цю другу після Качанівки садибу, що зберегла свою велич і красу, як це не дивно, по Інтернету. Село Сокиринці (Прилуцький район), де, виявляється, за радянських часів проходив всесоюзний фестиваль кобзарського мистецтва — так звані Вересаївські свята, зберігає пам’ять про придворного кобзаря Галагана — Остапа Вересая. Поруч із садибою височить пам’ятник кобзарю. Як знати, може, коли-небудь туристам розповідатимуть і про те, як у Сокиринцях знімалися серіали, що зароджувалися в Україні...
Так, під дахом цього барокового будинку серіальна історія зводить дуже дивних хворих, але і не менш дивного головлікаря. Доктор, що не має ліцензії на свій нетрадиційний метод лікування, змушений вдалині від нагляду робити досліди. До цього відлюдного вченого і потрапляє юна практикантка Світлана. Вона має зіштовхнутися з дивною атмосферою психіатричної лікарні, її загадками і... злочином.
На роль цього чистого створіння продюсери затвердили зірку, що сходить, — Тетяну Арнтгольц. Одна з акторок-близнючок (її сестра вже встигла попрацювати з «1+1» у серіалі «Весілля Барбі») дуже перейнялася ідеєю зіграти таку сучасну історію з містичним ухилом. Розповідала навіть, що після приїзду до Сокиринців їй наснилися страшні реалістичні сни про вбивства. Утім, від нічних страхіть Тетяна швидко відходила, просиджуючи вільний час з вудкою на озері. Їй з її персонажем усе гранично зрозуміло. Куди складніше Володимирові Горянському, що працював уже якось з Матешком в «Буржуї». Зрозуміло, вдруге грати психіатра він не став. А вибрав собі персонажа зовсім, здавалося б, не за калібром — карного слідчого. Для Горянського це — зовсім неторована нива, типаж, що вибивається з його акторського амплуа. І все-таки він грає. А професію психіатра освоює тепер один з улюблених акторів Матешка — Сергій Чонішвіли. Узагалі, режисер «Дурдому» дуже пишається, що з 94 персонажів фільму всього 4 московських. І дійсно, на майданчику можна побачити акторів наших театрів і кіно — Ірину Мельник із «Сузір’я», яка у вільний час присвячує себе історії театру і розвідала, що в галаганівській садибі був один із кращих кріпосних театрів у всій Російській імперії. Чи Євгена Пашина — актора, чиїм голосом промовляють український текст герої закордонних серіалів і фільмів. Зігравши в осучасненій «1+1» п’єсі Франка «Украдене щастя» одного з братів Ганни, Пашин у «Дурдомі» вирішив опанувати професію завгоспа. Утім, як засвідчить сюжет, його коник — далеко не господарська жилка. Так само, як і назва проекту для сюжету фільму. Серіали диктують свої закони, за якими взаємини героїв в історії мають бути гарними і зворушливими, з максимальним зарядом високих моральних якостей. Звичайно такі сюжети називають казковими. Анатолій Матешко і не заперечує, що його черговий серіал буде ще однією казкою для дорослих.