Фільм «Сам» із документального циклу Наталки Фіцич «Відкрита зона», який виходив на Першому Національному до початку літа минулого року, став єдиним українським представником у конкурсній програмі ХV Міжнародного телефестивалю в Барі (Чорногорія). Всього на конкурс було подано понад 500 телеробіт з усього світу. «Сам», який порушує гострі соціальні теми, одержав «Бронзову оливу» в номінації «Документальні фільми». Для «Відкритої зони» «Бронзова олива» — це перша премія міжнародного масштабу. Здобувши європейське визнання, «Сам», утім, залишився непоміченим серед конкурсантів національної телевізійної премії «Телетріумф».
— Фільм розповідає про 14-річного хлопчика Костю Бурого, який потрапив у складну життєву ситуацію, внаслідок якої залишився під опікою бабусі в одному із сіл Чернігівщини, — коротко переповідає сюжет фільму Наталка ФІЦИЧ. — Після смерті бабусі дитину намагаються забрати до інтернату, але він опирається цьому, аж до погроз вчинити самогубство. Хлопчик хотів залишитися в селі, в бабусиній хаті — бо то була єдина людина, яка його любила. Але цей фільм не про самотність. Він про те, як цей хлопчик, ніби маленький Робінзон Крузо, зумів вижити — не на безлюдному острові, а серед людей. Цей фільм — про те, що люди здатні на те, щоб, хоч як це парадоксально звучить, залишатися людьми. Після показу фільму на Перший Національний надійшло безліч відгуків та пропозицій підтримати дитину.
«Сам» є одним із фільмів документального циклу «Відкрита зона», який виходив спершу на «5 каналі», згодом — на Першому Національному. Всього продюсерський центр «Закрита зона» відзняв 113 програм, присвячених соціальній, пізнавальній та історичній тематиці.
— Я абсолютно переконана, що запит на людяність серед глядачів є. Нині багато хто переходить на публіцистичні, документальні канали типу «Дискавері» саме тому, що не отримує відповідної інформації з українського телебачення, — вважає Наталка Фіцич. — Загалом останнім часом рівень телеперегляду падає, тобто коло глядачів, які дивляться українські канали, звужується. Очевидно, це пов’язано саме з тим, що глядацький запит ігнорується. Що ми знаємо про нашу країну? У нас є політичні шоу, у нас є розважальні програми, є новини. Але інформації про країну, про те, які люди живуть у різних її куточках, немає. Ми не знаємо, хто насправді живе у східних областях, хто живе на півдні, на заході. А запит на ці теми є. Пам’ятаю, як на «старих» «1+1» програми поділялися на комерційні та іміджеві. Сьогодні ж поняття іміджевого продукту на нашому телебаченні відсутнє, бо такі програми не приносять надприбутків.
Зараз продюсерський центр «Закрита зона» готує новий проект, подробиці якого поки що не розголошуються, але відомо, що це буде культурологічний проект, який, імовірно, вийде в ефір уже цієї зими на Першому Національному.