У приміщенні НСЖУ відбувся важливий круглий стіл на тему «Роль та місце шкільної преси в розвитку України». Головним предметом дискусії став приклад Міжнародного конкурсу шкільних медіа, який за 20 років життя виріс до помітної навіть у «дорослому» журналістському середовищі події. Щороку в цих творчих змаганнях беруть участь газети, теле-, фото-, радіорепортажі шкіл, ліцеїв, гімназій, професійно-технічних навчальних закладів з усієї України та багатьох країн світу. Лише кілька цікавих фактів, на яких акцентували учасники зустрічі: перший конкурс відбувся в 1997 році, і в ньому тоді взяли участь близько 50 газет зі шкіл Миколаєва. Нині — на 20-ті за ліком змагання серед шкільних медіа — до Миколаєва, де на базі Коледжу преси та телебачення 27—29 квітня відбудеться конкурс, приїдуть не тільки юні медійники з України, а й з десятків інших, навіть екзотичних країн. Кілька днів поспіль місто буквально житиме успіхами найкращих юнкорівських рухів.
Організаторами Міжнародного конкурсу шкільних медіа традиційно виступають Національна спілка журналістів України, Національна академія педагогічних наук України, Асоціація молодіжної преси України та Коледжу преси та телебачення. Як розповів на зустрічі директор Коледж преси та телебачення, секретар НСЖУ Гліб Головченко, за 19 років проведення конкурсу в архівах накопичено понад 29 тисяч робіт. Серед них: стінні, друковані, електронні видання, телевізійні сюжети, радіопередачі, тисячі фотознімків з України, Болгарії, Польщі, Грузії, Молдови, Греції, Росії, Білорусі та інших країн світу. Близько 73 тисяч учнів, які навчаються в школах і гімназіях, колегіумах і ліцеях, вечірніх школах і школах-інтернатах, у позашкільних та професійно-технічних навчальних закладах України та інших держав, стали членами редколегій власних видань, теле-, фото- і радіоматеріалів. А ще — за 19 років проведення Міжнародного конкурсу шкільних медіа звання КРАЩОГО отримали 434 роботи активних юнкорів.
Фактично від самого початку заснування конкурсу незмінним і, як сказав Гліб Головченко, «особливо дорогим та ексклюзивним» партнером у творчих змаганнях юних медійників є газета «День». Кожного року переможці отримують передплату на нашу газету та книги з Бібліотеки «Дня». І саме на важливості «інтелектуальної годівнички» від «Дня» для школярів, котрі роблять перші кроки у журналістиці, наголошують організатори змагань. В Україні відчутна серйозна проблема «діалогу поколінь», коли батьки не розуміють потреб і запитів своїх дітей, а діти часто не мають можливостей чи бажання відверто говорити про проблеми з дорослими... У такій ситуації, починаючи від шкільних лав, необхідно об’єднуватися довкола ціннісних платформ, з яких можна отримувати якісну інформацію, читати правдиву переосмислену історію, говорити про найкращі українські та світові здобутки в культурі, науці, спорті... Виховані та згуртовані довкола «Дня» та проектів газети цілі покоління українців сьогодні мають смислову «точку відліку», міцний фундамент, відштовхнувшись від якого (озброївшись його знаннями) кожен у своїй сфері роботи може здобувати максимальний професійний результат. «Це та важлива робота із суспільством, про яку говорить і яку багато років впроваджує головний редактор «Дня» Лариса Івшина, — відзначає Гліб Головченко. — Проекти газети, зокрема Бібліотека «Дня», мають бути на озброєнні української журналістики, а такі фігури, як Джеймс Мейс, Клара Ґудзик, Анатолій Казанський... повинні стати прикладом для працівників медіа із перших кроків, із юнкорівських рухів».
Відзначив важливість «зшивання країни» зусиллями «Дня» ще один учасник круглого столу Тарас Кремінь, голова підкомітету з питань освіти Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти наголосив на важливій ролі конкурсу в житті Миколаєва: «...В нас немає доріг, в нас немає аеропорту, і тому рідко якась пташка долітала до Миколаєва, окрім Міжнародного конкурсу шкільних медіа та Фотовиставки газети «День»... Я дякую всім і за увагу до Міжнародного конкурсу шкільних медіа, і до Миколаївщини в цілому, бо це висока оцінка тої роботи, яку ми робимо на величезну перспективу. Закласти підвалини засобів масової інформації 20 років тому, коли ЗМІ були розгублені в пошуках заробітку, і ми маємо сьогодні відповідний результат: це і відповідний інформаційний фон, і нові імена, і відповідний безпековий інформаційний пояс, який дозволяє нам сьогодні утримувати південь України і загалом Миколаївщину».
Упродовж двох годин учасники зустрічі говорили про перспективи шкільних медіа, виклики, з якими зустрічаються діти, і... важливість правильних смислових орієнтирів — рівняння на старшого, перевіреного і надійного колегу. Обравши за взірець «День», на круглому столі закликали учасників Міжнародного конкурсу шкільних медіа долучитися до постійнодіючої акції «Подаруй книгу з Бібліотеки «Дня» рідній школі».