В Україні відбулися чергові президентські вибори. Демократичні процеси в країні, яким було покладено початок у 2004 році, дозволили відносно спокійно пережити період жорсткої боротьби претендентів на президентське крісло у першому турі. Звичайно, зміна лідера нації приведе до певних змін у суспільно-політичному, економічному, культурному напрямках розвитку країни. А першими, хто не просто відчує на собі, але й почне про ці зміни говорити, — це засоби масової інформації. То яких змін очікують журналісти інформаційних служб? Чи залишатимуться сприятливими умови для розвитку свободи слова в Україні? Про це — розмова з керівником інформаційної служби телеканала СІТІ Людмилою Король.
— А яких змін можуть очікувати люди, які прагнуть достойного життя? Журналісти, як і всі громадяни України, очікують виконання передвиборних обіцянок того, хто стане керманичем держави, — каже Людмила. — А всі претенденти на посаду президента України щедрі на гасла, які відбивають прагнення народу — це й підвищення соціальних стандартів, це й сучасна освіта та доступна медицина. Однак стосовно журналістської діяльності ми насправді воліли б, аби чи не головне надбання за останні п’ять років — свобода слова, не стала замусоленим словосполученням.
— Наскільки нам відомо, телеканал СІТІ належить власникам із різними політичними уподобаннями. Чи відчуває це на собі інформаційна служба, коли йдеться про висвітлення тих чи інших політичних фігур?
— На даному історичному етапі інформаційній службі телеканала СІТІ ніхто не «рекомендує» і не «розповідає», що гарно, а що погано, хто з політиків чи чиновників хороший, а хто — не дуже, хто правильний, а хто — ні. Наразі, й генеральний директор телеканала СІТІ Віталій Докаленко, і власники каналу рахуються з редакційною політикою. Для нас важливо називати речі своїми іменами, подавати глядачам, яких ми поважаємо, реальну картину, незалежно від наших особистих симпатій або антипатій.
— Чи вдалось вам реалізувати передвиборні проекти на каналі в гарячий період президентських перегонів?
— Ми ставимо перед собою реальні завдання, тому масштабних спеціальних проектів щодо президентських виборів 2010 ми не готували. Висвітлюючи тему виборів у новинах та програмах «P.S. День СІТІ», «7 Днів СІТІ», ми намагалися відслідковувати основні елементи, найбільш важливі події виборчого процесу, даючи можливість висловитися всім учасникам перегонів. Звичайно, ми не супроводжували кандидатів у президенти містами та селами України. Ми не повторювали усіх їхніх передвиборчих обіцянок, ми не працювали на жодного з них. Свою громадянську позицію журналіст чи редактор нашої служби мав змогу висловити 17 січня, прийшовши на виборчу дільницю.
— Телеканал СІТІ у передноворічному ефірі показав змістовну підсумкову програму року. Чи буде й надалі ваша служба реалізовувати подібні аналітичні проекти?
— Підбиваючи підсумки року, всі озираються назад і намагаються згадати якщо не всі 365 днів року, що минув, то, принаймні, найбільш важливі й цікаві події. Інформаційна служба, разом із нашими телеглядачами теж вирішила пригадати найважливіше з того, що визначало життя українського мегаполіса впродовж року. Щотижня по суботах у програмі «7 Днів СІТІ» ми аналізуємо тиждень, а у спецпроекті 31 січня ми пригадали рік і намагалися зробили це цікаво та в дещо «веселий» спосіб. Чи нам це вдалося — питання до наших глядачів. Але позитивних відгуків на програму було дуже багато, а значить — у передноворічний вечір були ті, хто «відмовився» від мюзиклів і разом з телеканалом СІТІ провів більше години біля екрану.
— Ви згадали про проект «P.S. День СІТІ». Наскільки особистість ведучого Сергія Дойка впливає на розвиток проекту? Допомагає чи заважає йому в роботі його радіодосвід, де він, до речі, не приховував свою громадянську позицію?
— Досвід, як і здоров’я, зайвим не буває. Сергій прийшов у готовий, тобто вже ефірний проект. До нього, нагадаю, даний проект вів політолог Володимир Фесенко. Дойко — журналіст, і його радіодосвід, безумовно, спрацьовує на позитив. Телебачення — це, звичайно, інше, але люди, співрозмовники та й коло питань, довкола яких будується розмова з гостем студії, практично — такі ж. Теми підказує життя. Гостей обираємо цікавих, принаймні, на погляд редакційної групи, і впливових. Тому «знання матеріальної частини», як власне і особисте знайомство з багатьма учасниками програми «P.S. День СІТІ», Сергієві стали в пригоді. Сподіваюсь, проект, про який йдеться, набере обертів, і збиратиме свою постійну, мислячу аудиторію.
— Інформаційна служба СІТІ має кількох безперечних лідерів. Це й Людмила Добровольська, і Сергій Дойко, й Ігор Пупков. Як вам вдається збалансувати прихильність глядачів між «зірками» ефіру?
— Навіть кільком зіркам на одному телевізійному небосхилі — не тісно і, сподіваюсь, комфортно. Головне, щоб їхні орбіти не «перетиналися». У кожної зірки є свій «фан-клуб», своє ім’я, свої принципи та підходи, однак найголовніше — у них є бажання та вміння працювати в команді!
— Якби вас попросили визначити кращий сюжет року, на чому б ви зупинилися?
— Назвати кращий сюжет щоденної інформаційної програми, що виходить сім разів на день, означає решту визнати «недолугими». Це неправильно. А взагалі критерії вимоги до будь-якого сюжету у нас залишаються незмінними. Окрім того, що він мусить відповідати стандартам формату, сюжет має бути ще цікавим і корисним для людей, наших глядачів. За рік журналістам інформаційної служби вдалося підготувати не один і не два найкращих сюжети. Їх було значно більше. І нагорода «Телетріумф», що її отримала програма «День СІТІ», — тому підтвердження.
Сьогодні я можу констатувати: головне — інформаційна служба на каналі сформувалася. Журналісти «знайшли» свій формат, а він знайшов свого глядача. Отже, я всім нам бажаю більше новин, хороших і ... дуже хороших.