Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Телегід

16 березня, 2012 - 00:00
КАДР ІЗ ФІЛЬМУ ІСПАНСЬКОГО РЕЖИСЕРА ХАЙМЕ МАРКЕСА / ФОТО З САЙТА HILM.RU

Людська особистість проти вродженої сутності

Із неділі на понеділок, з 18 на 19 березня, о 01.35, на каналі «1+1» дивіться програму «Аргумент-Кіно» і драматичну стрічку іспанського режисера Хайме Маркеса «Злодії»

Красти гаманці й годинники Алекса навчила мати. Та саме це ремесло їх і розлучило. А десять років по тому хлопець намагається розпочати нормальне життя. Але відмовитися від спокуси не так-то й просто, тим паче, коли виклик тобі кидає вродлива незнайомка.

Утім, «Злодії» не є, сказати б, якоюсь там класично-клішованою стрічкою про кишенькових злодіїв. Це переконливе драматичне кіно, що ставить перед глядачами під час перегляду чи після нього низку складних запитань. Скажімо... Наскільки кожен із нас є залежним від природи, від закладеного в нашу натуру з народження? Чи наша біографія визначена заздалегідь нашим походженням? І відповідно, чи може людина вирватися з кола того життя, в якому вона перебуває весь час, в якому існує з дитинства? Ніби не вельми оригінальні питання. Але такі, що рано чи пізно постають перед кожним із нас. Як і перед героєм фільму «Злодії».

Власне, таким чином можна сказати, що цей кіносюжет — про пошук героями себе та свого правдивого місця під сонцем. Що переможе — людська особистість чи певна вроджена сутність?

І варто зауважити, що автори стрічки докладають усіх мистецьких, художніх, кінематографічних зусиль, аби увиразнити заявлені внутрішні й зовнішні конфлікти — це стосується і музики, й освітлення, і манери фільмування, загалом усього.

Зрештою, не остання для цієї екранної оповіді — історія кохання. Воістину іспанське кіно — пристрасне, чуттєве, сповнене трагічних мотивів. Принагідно ж у програмі демонструватиметься спеціальний сюжет — невеличка розвідка про кіноаспекти підліткового кохання в сучасному світі.

І «Злодії» — це дебютна стрічка кінорежисера. Дебют доволі гучний — і не тільки в іспанських кінематографічних координатах. Хайме Маркес одержав престижні нагороди на одному з найповажніших міжнародних кінофестивалів — у Локарно. Також цей фільм має низку помітних нагород на батьківщині. Зокрема, для акторів. Зверніть увагу на головних виконавців — Хуана Хосе Бальєсту і Марію Вальверде. Вони є одними з найталановитіших іспанських акторів молодшого покоління, за якими не лише майбутнє, а й сьогодення тамтешнього кінематографа. Отже, кіно про злодійське кохання або просто про кохання, і не тільки...


Володимир ВОЙТЕНКО

Газета: 
Рубрика: