«Правда на вибір»
Із неділі на понеділок, з 12 на 13 лютого, о 00.40, на каналі «1+1» у програмі «Аргумент-Кіно» дивіться фільм британського кінорежисера Джуліана Феллоуза.
У тихому лондонському передмісті живе щасливе подружжя. Він — успішний і заможний адвокат, вона — дбайлива домогосподарка. Та одного дня в їхнє розмірене життя вривається трагедія — під колесами автомобіля гине чоловік їхньої хатньої робітниці. Господар підозрює нового сусіда, який приїхав з Америки, після чого береться за власне розслідування, яке несподівано розкриває таємниці, що були приховані за благопристойним фасадом його родинного життя.
Це всього-на-всього одна з двох режисерських робіт Джуліана Феллоуза — дебют, здійснений, коли йому було 55 років. Але, поза тим, Феллоуз у британському кінематографі й культурі загалом — особистість прикметна. До всього, він має титул барона Феллоуза Вестстаффордського і є заступником голови ради графства Дорсет у справах територіальної армії. Але став відомим передусім як письменник, сценарист та актор — 55 ролей протягом 35 років та сценарії до 18 фільмів і серіалів. До речі, стосовно справ армійських — Феллоуз зіграв епізодичну роль міністра оборони у фільмі про Джеймса Бонда «Завтра не вмре ніколи». А ще він тішиться «Оскаром» за сценарій до картини «Ґосфорд-парк», де йдеться про британську аристократію на зламі епох — початку 1930-х років. Прикметно, що Феллоуз є також автором роману «Сноби», в якому йдеться про сучасну британську аристократію.
Його ж «Правда на вибір», у свою чергу, прикметна участю, сказати б, питомих британських акторів Тома Вілкінсона та Емілі Вотсон, чия кінослава давно подолала острівну географію. Вілкінсон є надзвичайно виразним характерним актором, який відомий за фільмами дивовижного діапазону: від костюмованих «Розуму і почуттів» та «Закоханого Шекспіра» до фантазійного «Вічного сяйва чистого розуму» Мішеля Ґондрі та «Мрії Касандри» Вуді Аллена, не кажучи вже про останню, четверту, частину бойовика з Томом Крузом «Місія нездійсненна». Емілі Вотсон у середині 1990-х відкрив для великого кіно славнозвісний данський кінопровокатор Ларс фон Трієр, коли запросив її на головну роль у своєму відтоді вікопомному фільмі «Розсікаючи хвилі». У програмі про творчий шлях напрочуд яскравої актриси йтиметься у спеціальному сюжеті.
А повертаючись до «Правди на вибір», варто насамкінець зауважити, що це ще одна, власне, суто британська історія про родинну шафу, вщерть «заповнену скелетами». Втім, наскільки британська, настільки й універсальна.