Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

У Великобританії молодь дедалі більше читає новини з планшетів. А в Україні?

Олексій ПОГОРЄЛОВ: Наразі немає сталої моделі, яким чином представити своє видання у планшетній версії так, щоб одразу досягти успіху
28 січня, 2013 - 10:55
ОЛЕКСІЙ ПОГОРЄЛОВ
НА ВІДМІНУ ВІД УКРАЇНИ, У РОЗВИНЕНИХ ЗАХІДНИХ КРАЇНАХ ПОКРИТТЯ WI-FI ОХОПЛЮЄ ПРАКТИЧНО ВЕСЬ МІСЬКИЙ ПРОСТІР, ЩО ТАКОЖ ТІЛЬКИ СПРИЯЄ ПОПУЛЯРНОСТІ ПЛАНШЕТНИХ КОМП’ЮТЕРІВ ТА ІНШИХ РІЗНОМАНІТНИХ ГАДЖЕТІВ. ТАКОЮ МІРОЮ, ЩО ДЕ-НЕ-ДЕ ВЖЕ НАВПАКИ СПЕЦІАЛЬНО СТВОРЮЮТЬСЯ ЗОНИ «ВІЛЬНІ ВІД WI-FI»! / ФОТО З FACEBOOK.COM

Найкомпактніша форма комп’ютера — планшет набуває у світі все більшої популярності. Згідно проведеного опитування, з 2055-ти британців-власників планшетів віком від 18 до 24 років близько 56% використовують їх для читання новин, — повідомляє російське інтернет-видання media-media.ru з посиланням на The Guardian. Прикметно, що, у віці від 25 до 34 таких людей ще більше — 60%!

Цифри й далі вражають: загальна кількість людей, що мають планшетні комп’ютери у Великобританії, становить 12 млн осіб.

І у Великобританії, і в усьому світі кількість користувачів значно зросла під час новорічних свят.

Інтернет пістрявіє заголовками на кшталт: «Планшети визнано найкращим новорічним подарунком». Наприкінці минулого року вони на 2% обігнали за популярністю смартфони: 51% активацій мобільних пристроїв в день католицького Різдва припав на iPad, Kindle, Surface та інші моделі, тоді як на смартфони — 49%, — повідомляють журналісти сайту «Факти. ICTV» з посиланням на аналітичну компанію Flurry.

Що ж маємо в Україні? Минулого року інтерес українців до планшетів спершу зрівнявся, а згодом і перегнав запити щодо ноутбуків. За даними «Яндекс.Маркету», які надає портал Finance.ua, в січні 2011 року планшетами цікавилися менше 2% українських користувачів, у той час як інформацію про ноутбуки шукали 9% українців. У липня інтерес зрівнявся і тепер тільки зростає.

До поштової скриньки діда Мороза у м.Буча Київської області протягом свят надійшло дуже багато листів від дітлахів із проханням отримати в подарунок планшет чи айфон, — стверджує газета «Сегодня».

Однак, найбільш зацікавленими у нових гаджетах є якраз-таки найактивніші і найчисленніші інтернет-користувачі — українці від 15 до 29 років. Як бачимо, це приблизно та ж вікова категорія, яка у Великобританії дізнається новини за допомогою планшетів.

Ще менше, ніж півроку тому, третина українців не мала персонального комп’ютера (згідно з дослідженням компанії Ericsson ConsumerLab), але вже тоді більше 4% українських родин було власниками «повного набору» гаджетів — стаціонарного комп’ютера, смартфона, планшета та ноутбука, повідомляє портал «Укрбізнес» з посиланням на експерта «Лабораторії Касперського».

З наведеної статистики складається враження, що незабаром молоді українці наздоженуть європейських колег у захопленні планшетами, а отже, традиційні ЗМІ або швидко переорієнтуються на нові вимоги ринку, створивши спеціальні версії для мобільних пристроїв, або втратять значну частину аудиторії.

«80% новин я читаю з планшета. Це зручно, швидко, можна одразу шукати інформацію в різних джерелах, не копирсатися в купі паперу. Очевидно, що без того ж паперу не обходиться, я читаю й деякі журнали. В Європі контент друкованих джерел та їхніх інтернет-версій різний. Більшість видань має дві окремі редакції. В Україні ж поки радикальної різниці немає, тож чому б не читати з екрану?», — розповідає Дарія ЛИТВИНОВА, 20-річна студентка з Києва.

Натомість Олексій ПОГОРЄЛОВ, генеральний директор Української асоціації видавців періодичної преси, не вбачає у планшетах небезпеку для видавничого бізнесу: «Схожа статистика ніяк не є загрозою для нас. Я вважаю, до того, що відбувається, варто ставитися як до розвитку. Як колись виникло кіно, телебачення, мобільний зв’язок, так тепер планшети надали можливість швидко і зручно отримувати інформацію. Працювати в нових умовах не просто, у журналістів та видавців тепер вдвічі, якщо не втричі більше роботи, ніж кілька років тому. Адже немає сталої моделі: яким чином треба представити своє видання у планшетній версії так, щоб одразу досягти успіху. Треба пробувати, більше працювати і шукати власну нішу. У кожного медіа є своя унікальна аудиторія, її потрібно знати настільки добре, щоб можна було спрогнозувати: які з моїх читачів куплять планшетну версію, і чим вони відрізняються від тих людей, які придбають в кіоску газету? Це в принципі різні аудиторії, різні потреби. Хоча можливий інших підхід: якою має бути планшетна версія газети і якою — друкована, щоб людині було цікаво придбати обидві».

Катерина ТОЛОКОЛЬНІКОВА
Газета: 
Рубрика: