Цього тижня відбулося засідання Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, на якому першочергово ухвалили рішення про надання дозволів на тимчасове мовлення в зоні проведення АТО. Серед мовників, що отримали FM-частоти, — нещодавно створене Radio1.ua (КПВВ Станиця Луганська — 88,8; КПВВ Новотроїцьке — 90,5; КПВВ Зайцеве (КПВВ змінило розташування) — 96,5).
Radio1.ua — перше радіо з виключно українським мовленням і прозорою редакційною політикою, — розповіла команда засновників на презентації у Києві 3 листопада. Проект виник як відповідь на закон про україномовні квоти на радіо, зауважив продюсер, засновник студії «Люксен» Олександр Ксенофонтов, чоловік Руслани Лижичко. «Квоти — це заборона, обмеження, те, що викликає спротив. Те, що ми робимо, не має викликати спротиву, основна мета — лагідна реукраінізація, повернення до витоків, зокрема творчих».
«День» запитав детальніше про нову радіостанцію у співзасновниці проекту Руслани ЛИЖИЧКО.
«Ніша, яку ми оголосили, не просто не зайнята, а її на сьогоднішній день не існує. Промоцією сучасної української популярної музики не займалася жодна з радіостанцій. Радіо «Ера», «Промінь», «Українське радіо» НРТК та інші не практикують креативного, комерційного підходу, вони є радіостанціями іншого плану — інформаційними, аналітичними, «розмовними». Є радіостанції, що ведуть 100-відсотково українське мовлення, але вони є локальними. Такої загальнонаціональної мережі не існує, — говорить Руслана Лижичко. — Ми спробуємо зробити радіо, яке буде популярне у всіх регіонах України — від Одеси до Львова та Ужгорода включно. Об’єднаємо такі різні регіони музикою. Обрали для себе розважальний характер радіостанції, адже новинами суспільство перенасичено. Не пробуємо щось нав’язати або показати, а буквально беремо перлини з українського творчого простору і виводимо на комерційну дотацію. В найближчих планах — формувати культурний контент і зайнятися сучасною етнікою. Ми з Олександром уже 20 років у радіо-бізнесі і, водночас, у шоу-бізнесі. Становлення цих двох напрямів у незалежній Україні відбувалося на наших очах, і ми були його учасниками. Водночас завжди слідкували за соціальними процесами і запитами. Вирішили, що час конвертувати цей досвід у якісний продукт. У країні вже створилася аудиторія, яка потребує такого контенту. Відзначу, що у багатьох державах, зокрема в Україні, на побутовому рівні — засилля голлівудської музичної і кіноіндустрії. Щоб локальний продукт виживав, йому потрібен правильний продакшн. У боротьбі за присутність своїх медіапродуктів на інформаційному полі треба рівнятися на Балкани, Болгарію, Грецію та інші країни — там на вулицях чути лише місцеву музику. Головне, щоб український контент був конкурентоспроможним, амбітним, оригінальним. Тоді нам не треба буде світові доказувати свою суб’єктність.
Зараз ми ведемо тільки онлайн-мовлення, але готові до повноцінного FM-забезпечення, яке б покривало максимально велику територію України».