Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Як потрапити на першу шпальту «Дня»?

Журі ХVІІI Міжнародного фотоконкурсу газети на численні прохання авторів продовжило прийом робіт
16 вересня, 2016 - 12:28
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

17 років фотоісторії. 115 фотовиставок містами України. 778 нагороджених фотографів. А ще — 35 міст, де відбулися фотовиставки, та 335 тисяч кілометрів доріг (!) — від Чернігова до Севастополя, від Ужгорода до Донецька. Це лише кілька вражаючих фактів про Міжнародний фотоконкурс газети «День», заснування якого відбулося 15 вересня 1998 року.

Всі ці роки «День» невпинно демонструє найкращі досягнення українських фотографів, задає темп зростання для авторів-початківців та невтомно стимулює до нових творчих пошуків давно визнаних майстрів. За словами учасників конкурсу, виставку з найкращими роботами, яка традиційно відкриється на початку листопада, вони вже сьогодні неймовірно чекають. Адже це — єдина в країні платформа, де можна поспілкуватися і «зробити заміри» найкращих досягнень за рік. А ще — одержати вражаючі призи, адже конкурс «Дня» має безпрецедентний призовий фонд. А глядачі, в свою чергу, телефонують і пишуть до редакції, що вони — в очікуванні результатів конкурсу, бо це... «якісно інший погляд на країну».

Цієї неділі, 18 вересня, мав завершитися прийом цьогорічних робіт на ХVІІI Міжнародний фотоконкурс газети «День». Однак, незважаючи на те, що в ювілейний 20-річний рік «Дня» на конкурс вже подано рекордну кількість робіт, члени журі оголосили про продовження прийому світлин до 30 вересня. Це, передовсім, прохання самих авторів, частина з яких перебуває в зоні АТО і не встигла надіслати конкурсні роботи. Нагадуємо, що з усіма умовами конкурсу можна ознайомитися на сайті «Дня», на шпальтах газети та наших сторінках в соціальних мережах. Головний же критерій до роботи — якість змісту. Як зауважила головний редактор «Дня» Лариса Івшина, «у конкурсних фотографіях має бути щось більше, ніж власне фото».

УРОЖАЙ ФОТО-«Дня». ЗА 18 РОКІВ ІСНУВАННЯ МІЖНАРОДНОГО ФОТОКОНКУРСУ СВІТ ПОБАЧИЛИ П’ЯТЬ АЛЬМАНАХІВ З НАЙКРАЩИМИ РОБОТАМИ ПЕРЕМОЖЦІВ ТА ПРИЗЕРІВ / ФОТОКОЛАЖ МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

«Фотографія — це величезна сила, вона в собі акумулює вагоме смислове наповнення. Фотографію добирають на конкурс тоді, коли в ній є ще щось, окрім власне фото. Є енергія того, хто знімає, є його прицільний погляд, який дивиться у глибину, — відзначила у ступній статті до глянцю «Маршрут №1. Фотобієнале країни» Лариса Івшина. — Мені здається, що фотографи тому такі мовчазні, бо вони все показали через знімки. Глядачам залишається «прочитати» фотографію».

За словами члена журі фотоконкурсу більд-редактора «Дня» Миколи Тимченка, минулого року статистика конкурсу вражала — майже 200 учасників надіслали понад 3200 робіт. Але цього — ювілейного для газети — року робіт може бути ще більше. «Чимало репортажної зйомки прийшло на конкурс із зони АТО, фотографії бійців, умови прожиття та бойовий дух, тамтешніх мешканців, які змушені ховатися і рятувати життя від обстрілів, — надсилають як професійні фотографи, так і волонтери, — розповідає Микола Тимченко. — Однак переважна більшість робіт присвячена не лише війні. На фото — найважливіші віхи життя країни за рік. Зміст, ракурс, фокус і загалом композиція деяких світлин ще до розгляду журі засвідчують, що цього року фотовиставка буде неймовірно вражаючою та сильною».

Одним із відкриттів минулорічного конкурсу став Станіслав Козлюк. За результатом рішення журі, він одержав відразу п’ять відзнак, зокрема від кафе VeganoHooliganoFamily та вега-супермаркетів за роботу «Нерівний бій» та від Грузинсько-українського культурного творчого центру — за роботу «Річниця Майдану». Станіслав уже подався на конкурс, чекає на рішення журі й закликає інших фотографів не баритися.

«Подаюся на фотоконкурс «Дня» вже три роки. Днями надіслав 25 свіжих і найбільш сильних своїх робіт. Хочу вірити, що журі їх відзначить, — коментує «Дню» Станіслав Козлюк. — Сьогодні на міжнародній арені Україна, на жаль, втрачає позиції зацікавленості. У нас війна перестала бути в активній фазі — й світ відразу втрачає інтерес, хоч як цинічно це звучить. Закордонні медіа просять фоторепортажі лише тоді, коли є загострення в зоні АТО. Якщо ти не зняв моменту обстрілу, сам бій — тоді західні медіа майже не цікавляться зйомкою. І коли світ, зокрема Захід, стає більш жорстким та цинічним, в самій Україні фото залишається затребуваним. І не лише — з війни, і не лише — з моменту бою. Передовсім провідником цієї позиції є «День».

За словами Станіслава, більшість українських фотокорів тримають дружній контакт, є певна солідарність, слідкують за творчими досягненнями одне одного. І головний фотоконкурс країни — конкурс «Дня» — є для всіх важливим майданчиком консолідації зусиль.

«Абсолютно погоджуюся з позицією «Дня», що сьогодні фото мусить бути більше, ніж просто фото, звичайна ілюстрація, документ. Якісне фото має нести соціальне навантаження, ідею, чіткий посил для суспільства. Це — важливі критерії. І саме такі знімки найважче «впіймати», — продовжує Станіслав Козлюк. — Фото без змісту — не фото. До прикладу, я не просто фотографую, а пишу історії до своїх знімків. Зізнаюся, що не один раз помічав, що ти можеш кілька сторінок тексту написати, але він не вразить так сильно, як одне-єдине фото — наприклад, копачів бурштину. Можна триста разів описувати, як руйнують ліс і незаконно копають бурштин. А можеш зробити одне фото — і потрапити на першу шпальту «Дня» і на фотовиставку».

ПРЯМА МОВА

Олександр КЛИМЕНКО, фотограф, володар Призу Призів «Золотий День» Фотоконкурсу «День»-2015:

— Без всякого підлабузництва, фотовиставки «Дня»  — завжди дуже круті події, унікальні для України. Дуже вдячний головному редактору «Дня» Ларисі Івшиній, завдяки їй відбувається Міжнародний фотоконкурс і за його результатами — фотовиставка. Фотографія — це взагалі дуже суб’єктивна штука. Я досвідчений, м’яко кажучи, фотограф. Бачив мільйони фотографій і тисячі зробив сам, тому тяжко судити, яка зі світлин взагалі найкраща. Але особисто мені фото, що перемагають у конкурсі, таки видаються найкращими. І традиційно багато робіт на кожній виставці запам’ятовуються надовго.

 

Наталя КРАВЧУК, фотограф, володар Призу Призів «Золотий День» фотоконкурсу «День»-2013:

— Міжнародний фотоконкурс «Дня» — це єдиний і найстаріший в Україні фотоконкурс. Чудово, що він є. Мені здається, що цей конкурс не завадило б підтримати і на державному рівні. Адже і сам конкурс, і фотовиставка за його результатами тримається лише на особистій ініціативі головного редактора «Дня» Лариси Івшиної, а державна підтримка відкрила б нові горизонти. Те, чим почала займатися країна за останні роки, головний редактор «Дня» займається вже 20 років. Мені б хотілося, щоб у майбутньому Міжнародний фотоконкурс «Дня» досяг висот World Press Photo — він цього заслуговує.

 

 

Микола ТИМЧЕНКО, більд-редактор «Дня», володар Гран-прі Фотоконкурсу «День»-2014:

— Фотовиставка «Дня» — це завжди явище. Багато колег розкриваються для мене по-новому. Я знаю багатьох, слідкую більш-менш, що вони роблять, що у них і де друкується. Але саме фотоконкурс дав мені можливість оцінити масштаби роботи, яку вони роблять. Багато знімків є неформатом для видань, де вони працюють, або вони розробляють якусь особливу тему, роблять цілі проекти і надсилають на наш фотоконкурс. І я радий, що можу це побачити, що дізнаюся про своїх друзів і колег, про їхню творчість, їхні думки більше. Фотоконкурс «Дня» відкриває нові імена. Було кілька яскравих випадків, коли фотограф вперше подавався на конкурс у номінації «Світ очима дітей», тобто не маючи ще 18 років, а потім — щорічно — професійно зростав і доростав до Гран-прі. Ці процеси можуть бути не помітні широкому загалу, а ми ці історії знаємо зсередини. Тому я б не казав, що ми формуємо конкурентне поле, я кажу, що ми творимо солідарне середовище. Ви ж бачили, як радіють фотографи один за одного, коли їх нагороджують.

Вадим ЛУБЧАК, «День»
Газета: 
Рубрика: