Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

ЗАПИТАННЯ «Дня»

27 вересня, 2002 - 00:00


ЧОМУ НА НАШИХ МУЗИЧНИХ ТЕЛЕКАНАЛАХ ТАКА МАЛА ЧАСТКА ВІТЧИЗНЯНОГО МУЗИЧНОГО ПРОДУКТУ?

Микола ЛУНІН, програмний директор «OTV»:

— А хіба в нас багато гідних вітчизняних кліпів? Взагалі нормальних кліпів, де хоч би була пристойна картинка, я вже не кажу про музику, — їх дуже мало. Якби вони обчислювалися десятками, тоді, можливо, було б що показати. Ми багато чого ще не навчилися робити, у тому числі й кліпи.

Юрій МОЛЧАНОВ, програмний директор музичного телеканалу «Enter»:

— Ми показуємо тільки те, що не соромно показувати. Достойні музичні продукти в Україні є, але їх не так багато, як західних. Якщо буде більше хорошої української музики, зробленої професіонально і якісно, то показуватимемо її набагато більше. Те, що робиться на рівні «дворових» груп, — не для ефіру. Ми і так «ставимо» багато молоді, більше, ніж де-iнде. Намагаємося підтримувати молодих виконавців, але тільки в тому випадку, якщо це перспективна і цікава команда, що робить якісну музику. А стосовно нашої так званої «комерційної попси», яку роблять виключно з розрахунку на середнього споживача базарних наметів, — це не для нашого ефіру. У музиці все взаємопов’язане. Якщо виконавець зробить хорошу композицію — він зробить і хороший кліп. Я не кажу тільки про великобюджетні кліпи. Кліп може бути малобюджетним, але хорошим. Якщо у виконавця є ідеї, якщо ці ідеї присутнi в кліпі, якщо є ідеї у режисера — кліп може вийти хорошим. І тоді ми поставимо його в ефір. На жаль, до нас нині приходить маса кліпів із великими бюджетами та цілковитою відсутністю ідей. Таких кліпів ми в ефір не ставимо.

Олександр АСАУЛЮК, голова правління телеканалу «М1»:

— Частка мала, тому що немає продукції відповідної якості, і біда тільки у виробниках цієї продукції. На сьогодні ми є лідерами на ринку, тому що національної музики від загальної кількості музичної продукції у нас 10%. Ми навіть весь ефір на День Незалежності побудували тільки на українській музиці. Це нам важко далося. Але ми вже почали виробляти свій музичний продукт. Ми запустили у виробництво шоу «tvій формат», куди приходять відомі музиканти. Щоправда, не тільки українські, але все ж — переважно українські музиканти, які дають у студії «живі» концерти. Це йде не в прямому ефірі, а в запису, звук — високого рівня. А так продукції виробляють дуже мало. Виходить, інфраструктура йде на кілька кроків попереду тих, хто повинен постачати продукцію в цю інфраструктуру. В Україні є хороші кліпи. Так само є кілька хороших кліпмейкерів, є достатня кількість хороших груп; інша справа, що на ринку не так багато грошей, щоб ці люди встигали виготовляти і мали можливість реалізовувати свої музичні ідеї. Для країни з населенням 50 мільйонів це дуже мала кількість. Але думаю, що в нас усе попереду, принаймні, поки перспективи райдужні. Якщо говорити про бізнес, то вже півтора року я спостерігаю приємні тенденції, стабільний розвиток двох груп — це «Океан Ельзи» і «ВВ». Є команди, які періодично заволодівають цікавістю глядача, — це «Танок на майдані Конго», i, можливо, найчастіше така ситуація зі «Скрябіним». Але є й інші, які в момент появи нового кліпу викликають інтерес. «ВВ» та «Океан Ельзи» будуть у нашому ефірі, поки вони зберігають свої позиції. Адже ми для того і створенi, щоб показувати українську музику. Ми розуміємо, що наш заробіток повинен бути від української музики, це наш ринок, отже українська музика повинна мати пріоритет. Цей шлях, наприклад, уже пройшли поляки. Ми віримо, що в нашій країні українські групи зароблятимуть набагато більше.

Підготувала Юлія КАЦУН
Газета: 
Рубрика: