Над виставкою графічної серії та живопису в проекті «Душа українського одягу», що присвячена народним строям, майстриня працювала останні роки. Захоплення українською культурою та етнографією почалося в художниці давно і, як вона коментує, передусім із самої любові до різних образів, які віддавна притаманні країні. Саме так і з’явилися близько двадцяти дивовижних портретів сучасних дівчат і жінок у народних костюмах, які характерні своїми унікальними неповторними формами та тонким декоративним доповненням для конкретних регіонів ХІХ — початку ХХ століть.
Так, наприклад, Бойківщину в експозиції представляє молода дівчина у святковій домотканій полотняній вишитій сорочці, поверх неї — квітчастий лейбик із зеленого сукна, а на голові кольорова хустка, з-під якої виглядає довге русяве волосся. Покуття (південно-східна частина теперішньої Івано-Франківської обл.) красується образом заміжньої жінки у тамтешній традиційній сніжно-білій сорочці й кибалці, які рясно оздоблені вишивкою переважно червоного кольору. Вельми цікавий образ юної дівчинки, представниці Закарпаття, яку авторка зобразила в ошатній багатошаровій сукні вже з фабричної тканини небесного кольору, вкритій золотавими квітами. Дуже життєрадісний образ у замріяної дівчини з Черкащини: величезний ошатний вінок зі стрічками, біла, аж із відливом, сорочка, що оздоблена багатою вишивкою, а на шиї традиційні багатошарові разки намиста. Надзвичайною у своїй народній простоті вийшла і представниця Київщини: блузка з суцільно кроєним рукавом, прикрашена двоколірною вишивкою (традиційно чорна з червоним), розширена вишнева керсетка, широка спідниця з яскраво-зеленої фабричної тканини, верх якої прикрашає білий у вишиту квітку фартух. До речі, лише цю дівчину Катерина Білетіна зобразила босою, всі інші представниці кращої половини людства красуються у традиційних для свого регіону чобітках, черевичках, постолах тощо. Примітно, що експерти, зокрема представники з Київського державного інституту декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука, зауважили, що причиною цього найімовірніше є те, що Київщина все ж була традиційно небагатим регіоном...
Коментуючи свої роботи, пані Катерина розказала, що натурниці, чиї портрети представлені в експозиції, у буденному житті сучасні жінки й ніколи не носили нічого автентичного. У своїх роботах Білетіна намагалася показати різноманітність форм та художніх рішень українського костюму, прослідкувати їхні взаємовпливи та зв’язки, зробивши водночас і реконструкцію цих народних строїв саме в художній формі. Як пояснила автор, передусім вона спиралася на естетику модерну та на роботи найвідоміших українських ілюстраторів — Катерини Штанко та Владислава Єрка.
ДИВОВИЖНІ ПОРТРЕТИ СУЧАСНИХ ДІВЧАТ І ЖІНОК В УКРАЇНСЬКИХ НАРОДНИХ КОСТЮМАХ. ЦЕ СОКОВИТИЙ, ЯСКРАВИЙ ЖИВОПИС, ЦЕ ТОЧНИЙ МАЛЮНОК, НАЦІОНАЛЬНА КОЛОРИСТИКА, НАЙТОНША РОБОТА ЗІ СВІТЛОТІННЮ
— Майже в кожному будинку в закутках сімейних шаф зберігається вишита сорочка або рушник чи ткана стрічка. Зараз у галереях пропагують сучасне мистецтво, а мені ж хочеться показати, що мистецтво в класичному вигляді не менш цікаве, воно має право на існування, — зауважила художниця.
Катерина Білетіна закінчила Одеське художнє училище ім. Грекова, де п’ять років навчалася у майстерні знаменитого Віталія Алікберова, згодом — Національну академію образотворчого мистецтва і архітектури в Києві. Окрім портрету, Катерина працює в інших жанрах живопису — вона автор прекрасних пейзажів і жанрових картин, а також ілюструє дитячі книжки.
Завжди впізнавані роботи яскраво демонструють обдарованість художниці, дивовижну здатність бачити суть речей, характери людей. Твори Катерини Білетіної регулярно експонуються на виставках в Україні та Європі, є окрасою багатьох приватних колекцій у всьому світі.
Виставка графічної серії та живопису, присвячена народним строям, у проекті «Душа українського одягу» триватиме до 20 жовтня.