Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Острiвець «творчої симфонії»

Зі Львова до столиці приїхав новорічний та магічно-святковий живопис на дереві
27 грудня, 2013 - 13:20
«БІЛЯ ВІКНА»

У галереї «АВС-арт» триває виставка львівського художника Романа Опалинського «Симфонія дерева». Говорячи про мирний мітинг протесту, який триває в країні, митець перефразовує відомий вислів: «Музи не можуть мовчати, навіть коли говорять гармати».

— Мені трохи ніяково, бо не думав, що в такий непростий час доведеться виставляти саме ці роботи — оптимістичні, — зізнається художник Роман ОПАЛИНСЬКИЙ. — Показую таку собі українську байку на дереві у революційній ситуації. Думаю, кожен художник повинен пропагувати прекрасне, не дивитися на те, що нас оточує. Бо в нас у житті й так багато негативу. І якщо додавати до цього негатив із полотен — людина просто зайде в глухий кут. Треба йти до чогось світлого й життєствердного.

У своїх творах Роман Опалинський пропагує український дух, пісню, народні традиції, котрі передаються з покоління в покоління. Його захоплює розмаїття світоглядів, технік, засобів творення (живопис, графіка, ікона, метал, скульптура, інсталяція, крижана пластика, перформанс). На формування його мистецького бачення відчутно вплинули краєвиди Львівщини, що приваблюють пластичністю ландшафту й пастельністю кольорів. Сам же майстер зазначає, що найпомітніший вплив на нього справили в різний час давньоруський іконопис, українська народна творчість, мистецтво Пікассо, Малевича та французьких імпресіоністів.

«КОНИК НА БІГУНКАХ»

 — Мені б дуже хотілося, щоб у цих стінах панував дух підтримки Майдану, щоб цей мистецький передсвятковий острівець, глибоко закорінений в українство, все-таки підтримував любовну агресію, позитивні наміри Євромайдану, — відзначила арт-директор галереї «АВС-арт» Алла МАРИЧЕВСЬКА. — На картинах ви побачите багато повторень образу коня — символу Нового року. Нехай вони, ці добрі коники, принесуть радість та щастя кожному. Відвідувачі приємно здивовані тим, скільки тут від ікони, як вони гармонійно, достойно та глибоко викладені модерновими засобами.

Роман Опалинський працює в тому числі й у традиціях законів левкасу — суміші гіпсу або крейди з клеєм, яку наносять на дерев’яну дошку кількома шарами. Після цього на ній створюють малюнок. У стародавні часи саме таким чином писали ікони.

«ПУНШ»

— Левкас — дуже давня техніка, і кожен мистець сьогодні підкорює її по-своєму. Мені здається, що в Романа Опалинського це підкорення взаємне. Тут є стосунки, є матеріал і є віддача, — зауважує художник Валерій ШКАРУПА. — Багата техніка, яку левкас набув за тисячоліття. Це й рельєфи, і свідоме нанесення позолоти, посріблення. Але в даному разі Роман ще й наповнює левкасний світ своєю міфологією. Це найдивовижніше, що може автор. Показати своє бачення світу — невловимого в розумінні сьогодення, такого чарівного й дивного, мінливого, але який співпадає з вічністю. Тож для киян та гостей міста з’явилася хороша нагода під час святкових вихідних познайомитися з «Симфонією дерева».

Виставка триватиме до 11 січня в галереї «АВС-арт».  

Фоторепродукції картин надано галереєю «АВС-арт»

Софія КУЩ
Газета: