Художник Асрор Мурадов народився та здобув художню освіту в Душанбе. Однак згодом опинився в Україні — довгий час жив у Кам’янці, потім — у Києві. У певний момент він відчув обмеженість академічної школи, сюжетів, з якими традиційно працюють художники. Відтак почав пошук, і врешті-решт, знайшов себе у симбіозі з музикою. Роботи Асрора Мурадова інспіровані саме музикою, її ритмами, тому енергія накладання мазку важить для художника більше, аніж сюжет полотна. Живопис Асрора Муратова намагається осмислити феномен Життя як безперервного динамічного потоку; прагне розширити доступний людині діапазон світосприйняття.
— Асрор Мурадов репрезентує дуже своєрідний живопис, — каже куратор виставки, заступник генерального директора Національного художнього музею України Микола СКИБА. — Він твориться в часи, коли живопис як напрямок у мистецтві майже вичерпаний, коли ми бачимо зародження нових форм візуального висловлювання. Звісно, живопис не зникне, але поступово він переходить у розряд раритету. Так само як стародавні музичні інструменти, на яких грають наші сучасники, але які не в змозі передати щось, що пече людину ХХІ століття. Свого часу живопис мав таку трибуну, особливо в кінці ХІХ століття. Він міг промовляти до мас — так само як свого часу кінематограф, а тепер — інтернет. Але більш ніколи живопис не матиме такої аудиторії і такої сили висловлювання та магії впливу. Так, на аукціонах він досі підноситься в ціні, але його вже «підпирають» інші форми мистецтва. Згодом живопис перейде в розряд хобі, персонального висловлювання, вже зараз є такий напрям як домашній живопис.
Власне, саме з цим і пов’язане використання метафори рівнодення: на небосхилі можна одночасно бачити і сонце, і місяць — а в живописі ми одночасно бачимо барви старого мистецтва та паростки нового. А нове в роботах Аврора Мурадова полягає в оперуванні певними смислами. Так само, як сонце на схилі дня запалює несподівані барви, так само й феномен живопису виявляє свої, можливо, непомічені раніше потенції саме тепер, коли він вже майже вичерпаний.
Стиль, що представляє Асрор Мурадов я б назвав інтуїтивним експресіонізмом. Адже його внутрішній імпульс іде не від школи, не від традиції чи актуального контексту, а з глибини культурного досвіду та поєднується з душевним імпульсом, — каже Микола Скиба.
Виставка Асрора Мурадова триватиме в культурно-освітньому центрі «Майстер-клас» (Київ, вул. І.Мазепи, 34) до 20 жовтня.