Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

«...Силою його мистецтва є композиція»

У Львові представили графіку Миколи Опанащука
25 травня, 2017 - 15:50

Експозицію до 70-річчя професора Львівської академії мистецтв, відомого митця, дизайнера і педагога розгорнуто у Національному музеї ім. Андрея Шептицького.

Учасник понад 220 виставок різних рівнів, серед яких — півсотні персональних. Член Всесвітнього центру екслібрисистів у м. Сінт-Ніклас (Бельгія). У його активі понад 150 оригінальних графічних знаків. Творчі успіхи Опанащука у царині малярства і графіки неодноразово відзначалися нагородами — як в Україні, так і за її межами. Від 1971 року працює в альма-матер як педагог. У 2010-2015 роках обіймав посаду завідувача кафедри рисунку. Автор низки публікацій з актуальних питань мистецької педагогіки.

«Виставка естампної графіки Миколи Опанащука у Національному музеї розкриває лише одну з творчих іпостасей автора, який успішно працює і в прикладній, комп’ютерній графіці, рисунку (в тому числі — шаржовому), і в малярстві, а також педагогіці та в ділянці теорії і методики навчання спеціальних академічних дисциплін, — говорить історик мистецтв, проректор ЛНАМ Роман Яців. — Але саме в гравюрі пошуки та творчі експерименти Миколи Опанащука набули особливих, системних формально-образних відкриттів. Найперше силою його мистецтва є композиція — чітко сконструйована, осмислена в усіх деталях пластичної мови, ритмічної організації простору, лінійно-площинного трактування форми. Митець пройшов різні стадії осмислення спадщини світового та українського модернізму, засвоївши на цих індивідуальних «уроках» засадничі принципи синтаксису та морфології образотворення. Дисципліна в концептуальному мисленні дала йому внутрішню свободу при вирішенні найскладніших творчих задач. Розвиваючи власний мистецький світогляд, Микола Опанащук дедалі глибше проникав в метафізичні субстанції життя, звертаючись до різних тем історії і сучасності. Відтак трактування кожного графічного жанру — портрету, філософсько-символічної композиції, фігуративних ліричних сцен, архітектурного і «чистого» пейзажів — відзначалося неодмінним елементом формально-образного відкриття. Саме завдяки тому його творчість є справжнім святом, тріумфом чуттєвості в високій — елітарній, синтетичній пластичній формі».

Відчути свято від споглядання графіки Миколи Опанащука у Національному музеї імені  Андрея Шептицького можна до 20 червня.

Тетяна КОЗИРЄВА, Львів. Фото Романа БАЛУКА
Газета: