Досягши феноменального успіху після розробки освітньої
гри «Брейн квест» (мозковий пошук) невеличке французьке видавництво «Плей
Бак Пресс» намагається заробити гроші... на щоденних газетах для дітей.
«Ідея полягає у використанні новин як привід пов’язати
те, що повсякденно відбувається у світі, з тими теоретичними знаннями,
що їх вивчають у школі діти», — зазначив редактор Франсуа Дюфур, який разом
із двома приятелями заснував компанію 1995 року. Щоб заснувати газети,
«Плей Бак Пресс» використала гроші, зароблені на грі «Брейн Квест». У всьому
світі вже продано понад 25 млн. примірників цієї гри.
Газети дуже швидко стали процвітати. Перша «Мон Котідьєн»
(«Моя газета»), для дітей від 10 до 15 років, почала виходити в січні 1995
року. Нині вона має 55 тисяч передплатників і на початку січня святкувала
тисячний випуск.
Коли на третій рік вона стала прибутковою, видавці вирішили
започаткувати «Ле Птіт Котідьєн», орієнтовану на дітей віком від 6 до 9
років, яка вже має 45 тисяч передплатників, а також «Л’актю». Остання орієнтована
на підлітків від 14 до 18 років і має понад 15 тисяч передплатників.
Звісно, випуск газет, орієнтованих на юного читача, ідея
не нова. Такі видання вже існують, починаючи від «Дитячої газети», яка
виходила у Великій Британії впродовж першої половини століття, до «Маленьких
майстрів» — шанхайської газети, яку було засновано 1983 року і яка видається
дотепер накладом 1 млн. примірників. Штатними кореспондентами газети працює
400 дітей. Також багато дитячих газет видається в Японії та США. Проте
з ділового погляду американські газети часто розглядають орієнтовані на
дітей проекти лише як виховний момент, а не як прибуткову справу.
Ключ до успіху газет видавництва «Плей Бак Пресс» полягає
в дешевій та ефективній системі дистрибуції. Урядові субсидії скорочують
видатки французьких щоденних газет на пересилання поштою кожного примірника
«Ле Птіт Котідьєн» до 30 сантимів при ціні газети 1,8 франка (32 центи).
А поштовий збір у Франції зазвичай коштує 3 франки. Завдяки надійній роботі
поштової служби газети за ніч доставляються в усі куточки Франції.
Упродовж року рекламодавці «Плей Бак...» платять 300 тисяч
франків за 23 рекламних оголошення. Приміром, «Мон Котідьєн» має 12 спонсорів,
таких як «Агфа» «Акса», «Кока-Кола» й «Данон».
У «Плей Бак...» працює 60 осіб, половина з яких є штатними
працівниками. З 1986 року ця компанія щороку мала прибуток, за винятком
того року, коли газету започаткували. Торік її обіг становив 80 млн. франків,
з яких 36 млн. прибутку принесли газети. За прогнозом, цього року обіг
компанії становитиме 120 млн. франків.
Виробничі видатки компанії зберігаються на низькому рівні
завдяки спрощеному макету сторінок, який ніколи не міняється. В кожному
номері на першій сторінці друкується фотографія, яка задає тему дня, разом
зі статтею, яка міститься на внутрішніх сторінках. Комікс на останній сторінці
і кросворд присвячені тій самій темі.
Наприклад, один із номерів «Ле Птіт Котідьєн» відкривається
фотографією яєць динозавра, знайдених у Південній Америці, потім кількома
словами й малюнками пояснюється походження динозаврів.