Після поразки збірної України на «Уемблі» у грі з англічанами, наші співвітчизники, що прибули на матч, заледве по-справжньому не «пролетіли». Літаки компанії «Авіалінії України», яка займалася їхнім перевезенням, було затримано за борги в лондонському аеропорту. Цивільні авіаційні власті Британії за дорученням навігаційної організації Євроконтроль, що стежить за безпекою перельотів над євроконтинентом, арештували літаки у вівторок, відразу по прильоту української делегації. Причина — українська авіакомпанія заборгувала Євроконтролю, за різними підрахунками, від двох до трьох мільйонів доларів. Речник британської агенції з Євроконтролю Річард Врайт заявив АП, що вони змушені були вдатися до такого затримання (а воно застосовується у вкрай рідких випадках) через ігнорування українською компанією прохань оплатити борги. Євроконтроль неодноразово нагадував «Авіалініям України» про це у своїх листах-зверненнях, проте Київ не реагував жодним чином. І ось в організації з Туманного Альбіону трапилася прекрасна нагода підняти не те що галас, а справжній скандал. Сергій СОЛОДКИЙ, «День»
Дізнавшись про біду, яка трапилася з українськими колегами, їм взялася допомагати Англійська футбольна асоціація. Її речник Стів Дабл повідомив, що українській збірній було запропоновано чартерний рейс. На допомогу своїм співвітчизникам поспішила також уся братія з дипкорпусу — посольство України у Великій Британії, Міністерство закордонних справ України; а також керівництво «Авіаліній України».
Відповідно один із літаків —Як-42 — було визволено ще в середу. Інший —Ту- 134, згідно з інформацією, яку вдалося отримати на час підготовки цього матеріалу, буде затриманий далi до погашення боргiв. Доставляти українських громадян було вирішено «Міжнародними авіалініями України»: о дванадцятій годині вчора з Лондона відлетіли спочатку футболісти, а о третій звiльненим Як-42 — група журналістів (за iнформацiєю посольства України у Великiй Британiї). Квитки на перелiт додому купувала «винувата» сторона — «Авiалiнiї України».
Виконувач обов’язків директора з маркетингу та менеджменту компанії «Авіаліній України» Вадим Жокло повідомив «Дневі», що з представниками британських властей зараз ведуться переговори щодо звільнення другого літака. Шостого червня має відбутися зустріч, на якій буде обговорено питання ліквідації боргів (негайно і за один раз сплатити заборговану суму авіакомпанія не спроможна). До того ж, додав пан Жокло, слід ще з’ясувати, чи справді всі ці борги приходяться на «Авіалінії України», оскільки «...є велика вірогідність того, що під позивними нашої компанії літали літаки інших організацій».
Тим часом з неофіційних, але добре поінформованих джерел надійшла інформація, що один з арештованих у Лондоні літаків належав не «Авіалініям України», хоча і літав на Туманний Альбіон під «маркою» компанії. Утiм, пан Жокло категорично заперечив цю версiю.
Очевидним же лишається одне: вірус незахищеностi українських кораблів, яких так само мало не щомісяця заарештовують у різних країнах світу через борги, вочевидь, перекинувся й на авіакомпанії.
Чому цей скандал став можливим?
«До причин неприємної ситуації в Лондонському аеропорту цілком можна віднести і тривале призначення керівника «Укравіації», — сказав кореспондентові «Дня» Віталію КНЯЖАНСЬКОМУ начальник штабу льотного загону аеропорту «Жуляни» Володимир Демченко. — Коли є господар, то є кому розпоряджатися й відповідати за промахи. А коли немає керівника, то немає і відповідальності, зокрема щодо боргів, адже керівник — ще й фінансовий розпорядник, це його парафія. Тим більше — на такому рівні. Департамент авіації без керівника — це нонсенс. От і сьогодні наші літаки тут, у Києві, в такому ж становищі. Невчасна проплата, і тут же на рейс «накладають лапу» інші організації — не випускають літакiв. Із цієї «Укравіації» роблять незрозуміло що. Держава ж є, а пуття немає. Пасажир не повинен страждати, якщо він купив квитка».
Що ж до самого матчу на «Вемблі», то рахунок 0:2 на користь англійців — це, що називається, відповідно до гри. Однак, як зазначає англійська футбольна Інтернет- газета soccernet (http://www.soccernet.com), часом родоначальникам футболу «залишалося тільки спостерігати за м’ячем, а українці демонстрували, що бразильська команда — не єдина в жовто-синій формі, яка може контролювати гру на Вемблі».
На післяматчевій прес- конференції наші тренери Леонід Буряк та Володимир Веремєєв (Валерій Лобановський через хворобу залишився в Києві і, судячи з відеокартинки, керував грою по мобільному телефону) підкреслили, що загалом залишилися задоволені грою. За їхніми словами, як повідомив нам із Лондона по телефону редактор спортивних програм «Мюзик-радіо» Сергій ГОЛЯЧЕНКО, якість гри була гарною, за винятком помилок деяких виконавців. Проблеми, що виникли в ході матчу, наставники збірної пов’язують із тим, що в більшості гравців сезон уже завершено. Тренери також вважають, що Сергій Ребров зіграв нормально, можливо, він трішки «перегорів» у бажанні показати свій клас перед очима своїх нових уболівальників напередодні його презентації в лондонському «Тоттенхемі».
Відповідаючи на запитання, чому не грав Парфьонов, тренери наголосили, що не викликали його не тому, що не розраховують на нього, а тому, що на «Вемблі» вони хотіли подивитися в ділі нових виконавців. Що ж до не до кінця використаних замін, то, за їхніми словами, в другому таймі гра складалася погано для нашої збірної, і тут уже було не до експериментів. «Що б ви з нами зробили, якби влетіли в 0:5?» — риторично підсумував Веремєєв.