Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Багато "Антонових" - хороших і різних

7 червня, 1997 - 00:00

Новий літак насамперед створено на заміну вкрай застарілим Ан-24 і Як-40. На його борту з комфортом можуть розміститися 52 пасажири. У салоні сучасний дизайн, рівень шуму зменшено на 15 децибел, збільшено проходи й "шаги" крісел, поліпшено освітлення, а в кінці салону - диво XX століття - водовакуумний туалет. Ще одне вдосконалення нового літака - багажні й вантажні можливості його збільшено на 35%. Фахівці визнають, що Ан-140 ні за якими параметрами не поступається своїм закордонним братам-літакам.

І все ж не в цьому полягає головна заслуга льотної новинки України. Як признався генеральний конструктор "Антонова" Петро Балабуєв, Україна сьогодні по суті перестала бути льотною державою. Якщо в США в середньому на рік один мешканець літає один раз, то наш громадянин це робить 0,034 рази. Одна з причин "нельотної погоди", що встановилася в нас, - страшенно дорогі авіабілети, оскільки більшість авіакомпаній прагнуть виключно до валютної вигоди. Ан-140 з самого початку замислювався як літак, що по кишені будь-якому українському громадянинові. З такої передумови виходили всі інженерні й конструкторські дерзання. У підсумку вийшов літак, який економить буквально на всьому, крім пасажирських вигод. Витрати палива в розрахунку на одного пасажира (який у вартості квитка становить від 40 до 60%) у 2 рази нижче, ніж у Ан-24 і в 4 рази, ніж у Як-40. Вдвічі скорочено трудовитрати на техобслуговування, які також входять у вартість пасажирського квитка.

За словами, Петра Балабуєва, у першому кварталі 1998 року випустять першу партію нових Ан-140. А Голова Верховної Ради України Олександр Мороз заявив, що недалеко той час, коли Україна зможе випускати на день по 10-15 літаків Ан-140, як у ліпші часи.

Сергій КОКУРІН, "День"
Газета: