Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Безкарні

10 березня, 2010 - 00:00

25 лютого о 8-й ранку в Москві на площі Гагаріна сталася аварія. «Мерседес» S-класу з реєстраційним номером «с 398 сс 77», в якому був віце-президент компанії «Лукойл» Анатолій Барков, виїхав на зустрічну смугу і зіткнувся з червоним «Сітроеном C3». За кермом «Сітроена» була Ольга Александрина, яка загинула на місці; на пасажирському сидінні — її свекруха Віра Сидельникова, яка від отриманих травм померла через кілька годин у реанімації.

Незважаючи на численні свідчення грубого порушення правил саме «Мерседесом» — той виїхав спочатку на резервну, а потім і на зустрічну смугу, — співробітники російського ГІБДД визнали винуватцем аварії саме «Сітроен». Крім того, виявилось, що відеозаписи з камер спостереження на злощасній площі зникли. Справу почали відверто спускати на гальмах.

Проте цього разу так, як із сином міністра оборони Сергія Іванова (міністерське дитя вбило жінку прямо на пішохідному переході), не вийшло. Дуже швидко в Мережі з’явилася композиція репера Noize МС «Мерседес S 666» (бажаючі можуть її знайти на ресурсі youtube.com). Гнівну декламацію прослухали сотні тисяч інтернет-користувачів. Скандал посилився, коли на начебто опозиційній радіостанції «Эхо Москвы» в передачі «Особое мнение» за участю Артема Троїцького «Мерседес S 666» відмовилися ставити в ефір як «неформат».

У будь-якому разі, коли стало зрозуміло, що скандал просто так не зам’яти, відеозапис все ж таки знайшовся, проте маніпуляції, наприклад, зі свідченнями очевидців, продовжуються. Залишається лише сподіватися на справедливе розслідування.

Ось декілька рядків з тої пісні:
«Я персонаж другого плана, существо высшего порядка
Мне не знакомы проблемы,
не решаемые взяткой
Мне неизвестны люди, чьи жизни важней моих интересов
Меня не парит, что там
обо мне напишет пресса
Если ты встал на пути моего Мерседеса
При любом раскладе —
ты виновник дорожно-
транспортного замеса...
Обладаю умением изменять пространство и время
Выходят из строя разом
все камеры наблюдения
Если на них засняты улики моего преступления
И засуньте себе поглубже свое «народное мнение»
Людишки погалдят-погалдят и угомонятся
Моська лает, слон остается при чистой репутации
Я, признаться, уже
и не помню толком
Кто такие Вера Сидельникова и Александрина Ольга»

Наскрізний рефрен:
«Мерседес Эс 666: прочь с пути,
плебей, под колеса не лезь!
Жалкая чернь, трепещи,
на трассе патриции!
Мы опаздываем в ад, дорогу колесницам!»

Невигадливо, але жорстко і влучно. І, на жаль, стовідсотково відповідає нашим реаліям.

Список політиків, можновладців, багатіїв та їхніх знахабнілих синків, які збили, покалічили або убили простих смертних на українських дорогах, постійно поповнюється. У кожному конкретному випадку розслідування проходило зі скрипом, а високопоставлені лихачі найчастіше відбуваються легким переляком.

Але ж Україна вважається більш демократичною, ніж країна баркових та іванових. Та навіть розголос у вільній пресі не допомагає, суди і слідчі помиляються на рівному місці, й ось уже «мажор»-убивця, відпущений підлікуватися від невідомої хвороби прямо з-під слідства, благополучно зникає прямо з лікарняної палати. Іншим наука: «плебей, під колеса не лізь».

Мільйони людей сідають за кермо щодня. Тисячі з них — така вже наша реальність — потрапляють в аварії з іншими автомобілями або з пішоходами. Скільки таких водіїв у їхніх БМВ і «Мерседесах» з мигалками і без них вважають своїм правом давити кого завгодно лише через своє високе становище? І що робити нам? Стріляти по їхніх колесах? Спалювати їхні авто? Лінчувати? Проголосувати за тих, хто змусить їх відповідати?

Не знаю. Упевнений лише в тому, що повинна зробити держава: незважаючи на зміну влади, знайти, наприклад, пасинка Дмитра Фірташа — Сергія Калиновського, — знайти, заарештувати, судити і, якщо винен, посадити. Хоча б для початку.

Дмитро ДЕСЯТЕРИК, «День»
Газета: