Коли надія перевищує страх, то вона породжує відвагу.
Георгій Кониський, український письменник, проповідник, церковний і культурний діяч

Час «Д» для Національної опери

Через вісімдесят років опера «Джоконда» Амількаре Понкіеллі повернулася на київську сцену
18 червня, 2004 - 00:00

Сьогодні в Національній опері України відбудеться прем’єра одного з найцікавіших і найскладніших творів світової класики. «Джоконда» — спільний італо-український творчий проект нашого театру та Італійського культурного центру. Постановку здійснив Маріо Корраді. Ім’я цього режисера киянам уже відоме: минулого року, також під завісу сезону, була показана опера Дж. Пуччіні «Турандот». Постановка отримала престижну театральну премію «Київська пектораль». І ось новий міжнародний проект — «Джоконда». Головні партії підготували шість (!) складів артистів, зокрема солісти: Світлана Добронравова, Лідія Забіляста (Джоконда), Анжеліна Швачка, Людмила Юрченко (Сліпа), Микола Шопша, Тарас Магера (Альвізе), Олександр Востряков, Олександр Гурець, Маріан Талаба (Енцо), Роман Майборода, Іван Пономаренко (Барнаба) й інші співаки. Титанічну роботу здійснив оркестр під керівництвом диригента Володимира Кожухара. Адже йому довелося «пройти» ролі з кожним співаком, хористами, балетом. Оригінальні декорації зробила художник Марія Левитська (тільки для хору довелося шити 600 костюмів). У постановці, крім підопічних Льва Венедиктова — хористів у складі 114 осіб, додався хор хлопчиків — 30 юних співаків та артисти балету. Танці поставив художній керівник балетної трупи Віктор Яременко.

Напередодні прем’єри генеральний директор Оперного театру Петро Чуприна не приховував свого оптимізму: «Не багато колективів світового класу можуть собі дозволити такий масштабний проект. У нашій постановці задіяні найкращі творчі сили театру. П’ять місяців ми готувалися до цієї роботи, яка стане екзаменом для всієї трупи. Адже на зорі минулого століття найкращою Джокондою вважалася велика Соломія Крушельницька. Опера А. Понкіеллі є складною для виконання у вокальному і драматичному плані. Чимало коштів (близько 420 тисяч гривень) потребувала ця постановка. Ми вважаємо, що вчинили правильно, запросивши Маріо Корраді попрацювати з нашою трупою. Він уже знає потенціал артистів, тому репетиції проходили дуже цікаво. Я бачив декілька постановок у інших театрах і вважаю, що в нас буде спектакль, який прикрасить нашу репертуарну афішу. Ми нікого не копіювали, зробивши абсолютно оригінальну версію, перенісши події з XVI у XIX століття. Прем’єра тільки відбудеться, але інтерес до неї величезний. До нас уже надійшли заявки від декількох іноземних імпресаріо з пропозицією поїхати з «Джокондою» в закордонні гастролі».

Тетяна ПОЛІЩУК, «День»
Газета: